Duyarlı operatörün hali başka

12 Ekim 2010 0 Yazar: Musa Savaş

19 Mayıs 2010 tarihli yazımızda “Dünya ile iletişime nasıl geçiyoruz?” demiştik. Bazı sorular sormuştuk. Sorularımızın muhatapları öncelikle Telsim ve KKTCell idi. Diğer taraftan biz Telekom Dairesi veya Bayındırlık ve Ualştırma Bakanlığından da bir cevap bekliyorduk. Fakat ne yalan söyleyeyim içinde olduğumuz yoğun siyasi gündemden dolayı Bakanlıktan pek ümidim yoktu. Fakat Bakanlığa bağlı bir kuruluş olan Telekom Dairesinden bir açıklama bekliyordum. Herhalde milleti dinlemekle çok meşgullerki maalesef bir açıklama gönderemediler.

Hadi bunları anlayabiliyorum. Klasik devlet kurumu sendromu. Kim ne derse desin. Duymayacaksın, görmeyeceksin, işitmeyeceksin. Yeter ki kervan yürüsün, isteyen istediği gibi böğürsün. Devlet kurumlarının ataletten kurtulduğu günleri görebilecek miyiz?

KKTCell ise Türkiye’deki büyük abisi Turkcell gibi küçük dağları ben doğurdum havasında. Kibirlerinden burunları o kadar yukarı kalkmış ki kıl çekebilene helal olsun. Yalnız şunu unutmasınlar, büründükleri o Amerikanvari hava bizim insanımız tarafından çok kabul görmez. Nitekim kibir, şeytanın en sevdiği şeydir.

Telsim ise yazımızın yayınlandığı gün ajansı aracılığı ile cevap gönderdi. Telsim Genel Müdürü Ahmet Ulubay imzalı cevabı yazıyı aşağıda siz değerli okurlarımıza sunuyorum.

“Sayın Savaş,

Bugün tarihli Star Kıbrıs Gazetesi’nde Teknorama Adlı Köşenizde, “Dünya ile nasıl iletişime geçiyoruz” başlıklı yazınızı okudum.

KKTC Telsim olarak, Vodafone Küresel Prensipleri çerçevesinde her zaman açık ve şeffaf iletişimden yana bir yaklaşım izliyoruz. Bu vesile ile zaman zaman soru işaretleri ile karşılanan bir konuda açıklama olanağı veren yazınız için teşekkür ederim.

Biz mobil operatör olarak, tüm aramalarımızı Telekom Dairesi’ne yönlendiriyoruz. Daha açık ifadesiyle, biz, VMOL (Vodafone Mobile Operations Ltd.), şebekesinde başlayan trafiğimizi, KKTC sınırları dışındaki telekomünikasyon şebekelerinde sonlandırılmak üzere ilgili yasa ve sözleşmeler kapsamında Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı Telekomünikasyon Dairesi üzerinden gerçekleştiriyoruz. KKTC sınırları dışındaki abonelerimizin tüm aramaları Telekom dairesi tarafından, Türk Telekom ile arasında bulunan fiber optik kablo üzerinden uluslararası alanda sonlandırılmaktadır.

İlgili birimlerin her an denetimine açık olan sistemimizin incelenmesinden de kolaylıkla tespit edileceği üzere, Şirketimiz tarafından uydu ya da Voice over IP sistemi ile ses taşınmadığı gibi, mevcut yasa ve yönetmeliklere uyumlu hareket etme konusunda azami hassasiyet gösterilmektedir.

Yazınızda, bu soruları mobil operatörleri zan altında bırakma amacıyla değil, gerçekleri bilmek ve şeffaflığı sağlamak amacıyla yazdığınızı belirtiyorsunuz.

Bu bağlamda, gerçeği bilginize sunar, sektörümüze gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim.”

Telsim’in gösterdiği bu duyarlılığa teşekkür ediyorum. Modern dünyada ticaret yapan bir şirketin halkla ilişkilere verdiği değeri gösteren önemli bir örnek olarak hafızalarımızda yerini alacaktır.

(Bu yazının bir kısmı 26 Mayıs 2010 tarihli Star Kıbrıs gazetesinde yayınlanmıştır.)