Arşivler

Navigasyonun geleceği

Teknolojide geleceğin en büyük rekabet alanlarından biri harita uygulamaları, diğer bir deyişle yön bulma yani dilimize yerleşmiş şekliyle navigasyon olacak. Bu konuda hafızamızı tazeleyip geçmişe bakarsak daha iki yıl önce Google ve Apple arasında harita rekabeti yaşanmış ve Apple harita yazılım ekibinin işine son vermişti. Çünkü gerek iş amaçlı gerekse de turizm amaçlı geziler arttıkça […]

Google, İspanya'daki haber servisini kapattı

Avrupa ile ABD arasında her alanda devam eden rekabet savaşı Google ile yeni bir safhaya taşındı. Avrupanın ABD’yi Google özelinde zorladığı savaşın en güçlü silahı “Telif hakları”. Telif hakları yıllardır ABD’nin tüm dünya üzerindeki en güçlü hukuki silahı oysa. Şimdiyse Avrupa, İspanya üzerinden bu silahı ABD’ye karşı test ediyor. 1 Ocak 2015 tarihinde İspanya’da yürürlüğe […]

Yerli arama motoru

IAB Türkiye, belli aralıklarla yaptığı dijital reklam yatırımları araştırmalarından sonuncusu olan ve 2014 Ocak–Haziran dönemini kapsayan AdEx-TR dijital reklam yatırımları araştırmasını açıkladı. Açıklamaya göre, dijital reklam yatırımları 2014’ün ilk altı aylık döneminde, toplamda 650 milyon TL’ye ulaştı.

Fakat ülkemizin barındırdığı iki önemli faktörden dolayı reklam harcamalarının ilk altı aydaki gibi olmama riski var. Birinci faktör, […]

Kimse bana internet yasağı demesin

Geçtiğimiz hafta ülkemizde Birleşmiş Milletlerin sahipliğinde çok önemli bir etkinlik yapıldı. Bu etkinlik hayatımızın artık vazgeçilmezi olan internet ile ilgiliydi. Etkinliğin ismi IGF yani Internet Yönetişimi Forumu (Internet Governance Forum) beş gün sürdü. Toplantıya tüm dünyadan internetin sosyal, politik ve teknik ilgililileri katıldı. Temel amaç, internetin yönetilmesi ile ilgili sorunların ve geleceğinin tartışılmasıydı.

Ülkemizde düzenlenen […]

2014'ün öne çıkaracağı teknolojiler

Görünen o ki; 2014 yılı, önceki yıllarda açıklanan teknolojilerin geliştirildiği ve yeni teknolojilerin duyurulduğu bir yıl olacak. Hadi, hep birlikte hayal edelim. Hafta sonları içinden çıkamadığımı AVM’lerden birinde en sevdiğiniz restaurantın önünden geçiyorsunuz. O sırada cep telefonunuza mesaj geliyor. Sevdiğiniz restaurantın size özel büyük bir indirim olduğunu söylüyor mesaj. İşyerinizde üzerinde çalıştığınız yeni bir ürünün […]

Dikey sosyal ağlar bu sefer geliyor

Sosyal ağların (Facebook, Twitter, vb.) ne kadar popüler olduğunu anlatacak değilim. İnsanlar son üç yıldır soruyor. “Bundan sonra ne olacak?” Uzmanlar cevap veriyor: “Dikey sosyal ağlar büyüyecek.” Peki böyle oldu mu? Biz cevap verelim. Henüz olmadı. Olacak mı? Olacak gibi görünüyor.

Konumuzu Facebook özelinden inceleyelim. “Yiğidi öldür hakkını yeme.” demiş atalarımız. Her ne kadar Facebook’a […]

NSA protestoları

Geçtiğimiz haftalar sizlerle paylaştığımız ABD’deki dinleme skandalı bugünlerde bambaşka bir şekle dönüşüyor. Şöyle ki; Firefox’un geliştiricisi Mozilla Vakfı, Reddit, 4Chan ve WordPress gibi şirketler, NSA’in telekulak ve teknik takip (Prism-Prizma) skandalına karşı StopWatching.Us adlı bir kampanya başlattılar. Online aktivist grupların da destek verdiği kampanya 4 Temmuzda yani ABD’nin bağımsızlık gününde başlatıldı. Kampanyanın başlama tarihi 4 […]

Dinledik, dinliyoruz, dinleyeceğiz...

Geçtiğimiz hafta The Guardian ve Washington Post gazetelerinde çıkan yazılarla NSA’in (National Security Agency) dinleme ve izleme yaptığını öğrendik. Gerçi bilinmeyen bir şey değildi. İhtiyaç duyulduğu kadar yapıldığı düşünülüyordu. Fakat boyutları öğrenildiğinde olay skandala dönüştü. Olayın kahramanı yani bu konuları basına sızdıran kişi kendini gizlemedi. Edward Snowden adında 29 yaşlarında eski bir CIA çalışanıydı. Bir […]

Türkiye İnternet Ekonomisi Raporu

Google’ın ülkemiz için faydalı bir çalışması ile karşılaştım. Google Türkiye, The Boston Consulting Group’a (BCG) bir rapor hazırlatmış. Bu raporun amacı, Türkiye’de internet üzerinden gerçekleştirilen ticari faaliyetlerin niteliğini ve boyutunu anlamak şeklinde açıklanmış. Rapor, Türk İnternet ekonomisinin boyutu hakkında bir tahmin ile birlikte Türkiye’nin interneti şu anda ne kadar benimsediği ve bu durumun önümüzdeki birkaç […]

Google'ın reklamlarını bloklarsak ne olur?

Google’ın 2012 yılında ülkemizden kazandığı para miktarının 1 milyar 40 milyon dolar civarında olduğu uzmanlar tarafından belirtiliyor. Bu miktarın yüzde 60’dan fazlasının hiçbir şekilde vergilendirilmediği de ayrıca belirtiliyor. Tüm bunlar ülkemizdeki ilgili kamu kuruluşlarını rahatsız ettiği gibi duyarlı vatandaşları da rahatsız ediyor.

1957’den sonra başlayan dolarizasyonla ABD’ye akan dünya zenginliği, internet teknolojileri ile çok daha […]