Turkcell 3Ç’20 Sonuçları ve Analizi

Turkcell 3Ç’20 Sonuçları ve Analizi

26 Kasım 2020 0 Yazar: Musa Savaş

Bir çeyreği daha geride bıraktık. Turkcell’de 3.Çeyreğe bir önceki çeyrekte de olduğu gibi, Turkcell’in stratejisinin 3 ana kolu olan Dijital Servisler, Dijital İş Çözümleri ve Fin-Tech alanlarındaki gelişmeler damga vurdu.

3Ç’20’deki zayıf Lira performansına rağmen güçlü korunma önlemleri sayesinde Turkcell 3Ç’20’de 1.2 Milyar TL net kar elde etti. Ayrıca 3Ç’20 net karı, operasyonel olmayan faaliyetlerden elde edilen karlar hariç tutulduğunda şimdiye kadar elde edilen çeyreklik bazdaki en yüksek seviye olmakta. Grup konsolide gelirlerinde yüzde 16,1 artış gerçekleşti. Bu artışın temelinde operasyonel performans ve dijital segment performansı yatmakta. Daha detaylı bahsedecek olursak; Dijital Servis gelirleri çeyreklik bazda yıllık %28, Dijital İş gelirleri çeyreklik bazda yıllık yüzde 40, Fin-Tech grup dışı gelirleri çeyreklik bazda yıllık yüzde 85 artış gösterdi. Klasik telekom faaliyetleri haricinde kalan Dijital segmentin telekomünikasyon sektöründe önümüzdeki dönemde önemini daha da arttıracağını düşünüyorum.

Operasyonel tarafta hem sabit hem de mobil segmentte net abone kazanımı devam etti. Sabitte 39 bin, mobilde ise 305 bin net abone kazanımı ile Turkcell Türkiye konsolide abone kazanımı 382 bin olarak gerçekleşti. Artan daha kullanımı özellikle mobil ARPU üzerindeki güçlü büyümeyi desteklemekle beraber artan data kullanımında FWA çözümü olan SuperBox’ın artan abone bazının de etkili olduğunun belirtilmesi, SuperBox’ın veri kullanımının mobil segmentte değerlendiriliyor olduğunu vurgulaması açısından dikkat çekici.

Turkcell Uluslarası için heyecan verici bir gelişmenin yaşandığı bir çeyrek oldu. Turkcell Uluslarası’nın en büyük üyesi olan Lifecell (Ukrayna) 3.Çeyrekte pozitif net kar elde etti. Turkcell Uluslarası’nın faaliyet gösterdiği pazarlar sosyo-ekonomik olarak görece daha zayıf pazarlar olduklarından dolayı abonelerin teknolojiye ve sunulan telekom hizmetlerine olan ilgisinin genel Avrupa pazarına kıyasla görece daha düşük olduğu söylenebilir. Bu pazarlar özelinde Data’nın gelirdeki payının giderek arttığı, LTE (4G) abone oranının büyüdüğü görülmekte.

3.Çeyrekte gerçekleşen gelişmelerin en önemlisi Telia ve Çukurova’nın ortaklığı olan Turkcell Holding’in elindeki Turkcell hisselerinin Türkiye Varlık Fonu ve Turkcell’in halihazırda hissedarlarından birisi olan Letter One grubuna satışı oldu. Satış işlemi sonucunda TVF yüzde 26.2 oran ile Turkcell’in hakim hissedarı oldu. Letter One ise IMTIS Holding’i kurarak yüzde 24.8 oran ile dolaylı olarak Turkcell’deki varlığını arttırdı.

Finansal
-2Ç’20 Turkcell konsolide gelir 7.649 Milyar TL (3Ç’19 6.587 Milyar TL)
-12A’20 konsolide gelir artışı %16,1 (12A’19 %13,6)
-3Ç’20 FAVÖK 3.394 Milyar TL (3Ç’19 2.839 Milyar TL)
-12A’20 FAVÖK artışı %19,6 (12A’19 %18,6)
-3Ç’20 FAVÖK Marjı %44,4 (3Ç’19 %43,1)
-12A’20 FAVÖK Marjı büyümesi 1.3yp (12A’19 1.8yp)
-3Ç’20 FVÖK 1,877 Milyar TL (3Ç’19 1.641 Milyar TL)1
-12A’20 FVÖK artışı %14,4 (12A’19 %15,7)
-3Ç’20 FVÖK Marjı %24,5 (3Ç’19 %24,9)
-12A’20 FVÖK Marjı büyümesi -0,4yp (12A’19 0,5yp)
-3Ç’20 Net Kâr 1.211 Milyar TL (3Ç’19 801 milyon TL) (Operasyonel Bazda Tüm Zamanların Rekoru)
-3Ç’20 Operasyonel Yatırımlar/Gelir %19,3 (3Ç’19 %15)
-3Ç’20 Operasyonel Yatırım Harcaması 1.477 milyar TL (3Ç’19 989 milyon TL)
-3Ç’20 itibarıyla Turkcell’in borçluluk oranı 0,8 (3Ç’19 1.0)2
-3Ç’20 itibarıyla net açık döviz pozisyonu +31 Milyon USD olarak gerçekleşti. (3Ç’19 +155 milyon TL)
-3Ç’20 Lifecell (Ukrayna) Konsolide Gelir 1.745 milyar UAH (3Ç’19 1.528 milyar UAH)
-3Ç’20 Lifecell (Ukrayna) FAVÖK 909 milyon UAH (3Ç’19 810 milyon UAH)
-3Ç’20 Lifecell (Ukrayna) FAVÖK Marjı %52,1 (3Ç’19 %53)
-3Ç’20 Lifecell (Ukrayna) Net Kar 36,8 milyon UAH (3Ç’19 -338 milyon UAH)
-3Ç’20 Lifecell (Ukrayna) Yatırım Harcaması 860 milyon UAH (3Ç’19 547 milyon UAH)
-3Ç’20 BeST Konsolide Gelir 35,8 milyon BYN (3Ç’19 35,3 BYN)
-3Ç’20 BeST FAVÖK 8,1 milyon BYN (3Ç’19 9,6 milyon BYN)
-3Ç’20 BeST FAVÖK Marjı %22,6 (3Ç’19 %27,2)
-3Ç’20 BeST Net Kar -7,1 milyon BYN (3Ç’19 -8 milyon BYN)
-3Ç’20 BeST yatırım harcaması 15,8 milyon BYN (3Ç’19 11,6 milyon BYN)
-3Ç’20 Kuzey Kıbrıs Turkcell Konsolide Gelir 66 milyon TL (3Ç’19 55,7 milyon TL)
-3Ç’20 Kuzey Kıbrıs Turkcell FAVÖK 24,6 milyon TL (3Ç’19 21,4 milyon TL)
-3Ç’20 Kuzey Kıbrıs Turkcell FAVÖK Marjı %37,3 (3Ç’19 %38,3)
-3Ç’20 Kuzey Kıbrıs Turkcell Net Kar 10,7 milyon TL (3Ç’19 16,4 milyon TL)
-3Ç’20 Kuzey Kıbrıs Turkcell yatırım harcaması 19 milyon TL (3Ç’19 11,1 milyon TL)
-3Ç’20 Financell Gelir 127 milyon TL (2Ç’19 235,4 milyon TL)
-3Ç’20 Financell FAVÖK 97,3 milyon TL
-3Ç’20 Financell FAVÖK Marjı %76,6 (3Ç’19 %65,8)
-3Ç’20 Financell Net Kâr 69,5 milyon TL
-3Ç’20 PayCell Gelir 78 milyon TL (3Ç’19 58 milyon TL)
-3Ç’20 PayCell FAVÖK 47 milyon TL (3Ç’19 42 milyon TL)
-3Ç’20 PayCell FAVÖK Marjı %60 (3Ç’19 %72)

Operasyonel
-3Ç’20 itibarıyla Turkcell Grubu toplam abone sayısı 47,9 milyon (3Ç’19 48,5 milyon)
-3Ç’20 Turkcell Grubu net abone kazanımı 500 bin (3Ç’19 300 bin)
-3Ç’20 itibarıyla Turkcell Türkiye abone sayısı 36,9 milyon (3Ç’19 37,3 milyon)
-3Ç’20 Turkcell Türkiye net abone kazanımı 382 bin (3Ç’19 500 bin)
-3Ç’20 itibarıyla toplam mobil abone sayısı 33,2 milyon (3Ç’19 34,4 milyon)
-3Ç’20 toplam mobil abone kazanımı 305 bin (3Ç’19 526 bin)
-3Ç’20 itibarıyla toplam faturalı mobil abone sayısı 21,5 milyon (3Ç’19 19,4 milyon)
-3Ç’20 toplam faturalı net abone kazanımı 317 bin (3Ç’19 503 bin)
-3Ç’20 itibarıyla toplam mobil ön ödemeli abone sayısı 12,2 milyon (3Ç’19 15 milyon)
-3Ç’20 toplam mobil ön ödemeli net abone kazanımı -13 bin (3Ç’19 23 bin)
-3Ç’20 itibarıyla mobil ARPU 48,2 TL (3Ç’19 42,6 TL)
-12A’20 mobil ARPU büyümesi %13,1 (12A’19 %17,4)
-3Ç’20 itibarıyla toplam sabit genişbant abone sayısı 2,36 milyon (3Ç’19 2,24 milyon)
-3Ç’20 sabit genişbant net abone kazanımı 39 bin (3Ç’19 -10 bin)
-3Ç’20 itibarıyla sabit genişbant ARPU 71,5 TL (3Ç’19 64,7 TL)
-12A’20 genişbant ARPU büyümesi %10,5 (12A’19 %19,7)
-3Ç’20 itibarıyla toplam fiber abone sayısı 1,66 milyon (3Ç’19 1,49 milyon)
-3Ç’20 net fiber abone kazanımı 47 bin (3Ç’19 29 bin)
-3Ç’20 itibarıyla fiber ARPU 72,3 TL (3Ç’19 66,1 TL)
-12A’20 fiber ARPU büyümesi %9,4 (%19,8)3
-3Ç’20 itibarıyla toplam FWA abone sayısı 550,5 bin (3Ç’19 217,4 bin)
-3Ç’20 FWA net abone kazanımı 59,8 bin (3Ç’19 88 bin)4
-3Ç’20 itibarıyla toplam TV+ IPTV abone sayısı 811,1 bin (3Ç’19 683,4 bin)
-3Ç’20 net TV+ abone kazanımı 38,7 bin (3Ç’19 30 bin)
-3Ç’20 itibarıyla ort. mobil data kullanımı 12,2GB (3Ç’19 8,1GB)
-3Ç’20 itibarıyla ort. LTE data kullanımı 14,1GB (3Ç’19 10GB)
-3Ç’20 itibarıyla toplam LTE abone sayısı 32 milyon (3Ç’19 32,2 milyon)
-3Ç’20 itibarıyla LTE uyumlu cep telefonu sayısı 21,4 milyon (3Ç’19 19,6 milyon)
-3Ç’20 itibarıyla akıllı telefon penetrasyonu %80 (3Ç’19 %75)
-3Ç’20 itibarıyla LTE uyumlu akıllı telefon penetrasyonu %90 (3Ç’19 %85)
-3Ç’20 itibarıyla LTE abone penetrasyonu %95 (2Ç’19 %94)
-3Ç’20 itibarıyla Lifecell (Ukrayna) toplam abone sayısı 9,1 milyon (3Ç’19 9 milyon)
-3Ç’20 itibarıyla Lifecell (Ukrayna) ARPU 64,7 UAH (3Ç’19 56,1 UAH)
-3Ç’20 itibarıyla BeST (Belarus) toplam abone sayısı 1,4 milyon (3Ç’19 1,5 milyon)
-3Ç’20 itibarıyla Kuzey Kıbrıs Turkcell toplam abone sayısı 500 bin (3Ç’19 500 bin)

Dijital
-Tekil dijital servis gelirleri çeyreksel bazda yıllık %28 büyüdü.
-TV+ Ready ürünü kullanıma sunuldu.
-Aselsan için Bip’in kapalı bir sürümü yapıldı.
-Lifebox Transfer ürünü kullanıma sunuldu.
-Dijital İş gelirleri çeyreksel bazda yıllık %40 büyüdü.
-Turkcell Çoklu Bulut servisinin lansmanı yapıldı.
-Güvenli Dijital İmza ve Turkcell Dijital Arşiv ürünleri kullanıma sunuldu.
-Turkcell şirket içeriside dijital imzayı kullanmaya başladı.
-PayCell 4,6 milyon kullanıcıya ulaştı ve grup dışı gelirlerini çeyreksel bazda yıllık %85 arttırdı.
-PayCell Mobil POS ürünü kullanıma sunuldu.
-Dijital Kanallarda ziyaretçi sayısı 28 milyon oldu.
-Dijital kanallarda oluşturulan siparişlerin satışa dönme oranı yıllık bazda 2 katına çıktı:
-Dijital kanallar üzerinden TL ve Fatura tahsilatı yıllık bazda 3,1 kat arttı.
-Turkcell Türkiye bireysel gelirlerinin %12’si dijital kanallar üzerinden elde edildi.

Stratejik
-Turkcell bulut servislerinde, Uluslarası Standartlar Örgütü (ISO) tarafından belirlenen güvenlik standartlarında hizmet veren ilk ve tek servis sağlayıcı oldu.
-Telia ve Çukurova Holding’in sahibi olduğu, Turkcell hisselerinin %51’ini elinde tutan Turkcell Holding’in elindeki Turkcell hisseleri LetterOne’ın sahibi olduğu IMTIS Holding ve Türkiye Varlık Fonu’na devredildi.
-Turkcell, China Development Bank ile önümüzdeki 3 senenin yatırımlarının finansmanı amacıyla 8 yıllık vadeli 500 milyon EUR tutarında kredi sözleşmesi imzaladı.
-Turkcell Esas Sözleşmesi tadil edildi.
-Turkcell Grubu bünyesinde, Hollanda markezli olmak üzere Lifecell Digital Communications Technologies B.V. kuruldu. (Söz konusu işlem Nisan 2020’de gerçekleşmiştir. Söz konusu işlem SPK tebliğine göre 3Ç’20’de açıklanmıştır.)
-Turkcell yıl sonu tahminlerini güncelledi:
Gelir Büyümesi %10-%12 >>>>>> %14-%15
FAVÖK Marjı %40 – %42 >>>>>> %41-%42
FVÖK Marjı %19-%20 >>>>>> %20-%21
Operasyonel Yatırımlar/Gelir %17-%19 >>>>>> %19

Yazan: Ömer Demirtaş
İletişim: [email protected]

Not: Söz Konusu içerik musasavas.com.tr ziyaretçileri tarafından hazırlanmıştır. İçerik ve içerikte yer alan ifadeler Musa Savaş’ın görüşlerini yansıtmaz, içerikte yer alan ifadelerden Musa Savaş sorumlu tutulamaz. İçerikte yer alan veriler Turkcell ve diğer ilgili kuruluşların kendi yayınlarından elde edilmiştir, kesinlik taşımamaktadır.

1FVÖK, FAVÖK’ten amortisman maliyetlerinin düşülmesiyle elde edilir.
2Turkcell’in borçluluk oranı 1Ç’20 itibariyla BT Group, Vodafone, Orange, Etisalat, KPN, Telefonica, Telecom Italia ve Türk Telekom’dan daha düşük.
3Fiber abone verilerine kablo (Docsis) aboneleri de dahil edilmiştir (ARPU verisi hariç).
4FWA, Superbox benzeri mobil altyapı üzerinden verilen sabit erişim ürünleridir.