Tag Archives: Tahsin Yılmaz

Türk Telekom’un yeni vizyonu

Türk Telekom, ülkemizin en önemli markalarından biri. Bu yüzden her zaman ilgi alanımızda. Türk Telekom’un çiçeği burnunda Genel Müdürü Tahsin Yılmaz sadece ekonomi ve bilişim basınının davet edildiği bir basın toplantısı yaptı. Bizlerle gelecek vizyonunu paylaştı.

Tahsin Yılmaz, Türk Telekom’un “3D vizyonu” olarak adlandırdığı bakış açısını “Dijital yaşam dönüşümü”, “Değer odaklı mükemmel müşteri hizmetleri ” ve “Dünyaya açılım ve bölgesel büyüme” olarak açıkladı. Açıklama bölümü kısa tutularak soru cevaplara geçildi.

Kendisinden boşalan TTNET Genel Müdürülüğü koltuğunun ne zaman dolacağı konusundaki soruya; “TTNET Yönetim Kurulu bu konuda yakın bir zamanda adım atacak. O şirketimizin de yönetim takımı çalışmasına kaldığı yerden devam edecek” şeklinde cevap verdi.

Kendisinin göreve geldiği hafta medyaya yansıyan “Biz” konseptli reklamın kamuoyu tarafından, Türk Telekom’un, Avea ve TTNET’in birleşmesi şeklinde algılandığını bunun gerçekte ne anlama geldiği sorusuna şu şekilde cevap verdi: “Genel Müdür değişimiyle reklam kampanyası denk geldi. Bu kampanyanın bazı yanlış algılamalara yol açtığının farkındayız. Biz orada, grup şirketleri olarak güçlerimizi birleştirdiğimizi anlatmak istiyoruz.”

Bu iki soruyu ve verilen cevapların gerçekleşme şeklini özellikle takip edeceğiz. Çünkü perde arkasında o kadar çok şey konuşuluyor ki… Şimdi bunları yazıp kafaları karıştırmayalım. En iyisi bekleyip görelim.

Türk Telekom’un, büyük bir altyapının sahibi olduğunu ifade eden Tahsin Yılmaz, kuruluşun daha hızlı ve kaliteli hizmet vermenin sorumluluğunda olduğunu söyledi. Türk Telekom’un, tüm işletmelere eşit mesafede olduğunun altını çizen Yılmaz, verilecek hizmetlerin kalitesinin de aynı ölçülerde olacağının bilinmesini istedi. Tüm işletmelere eşit mesafede olma konusunu sektör firmaları tarafından sürekli eleştirilen bir konu. Nitekim bu zamana kadar eşit mesafede olma konsusunun sadece söylemde kalındığı bir çok firma tarafından iddia edildi ve çeşitli örnekler öne sürüldü. Tahsin beyin bu söylemi gerçekleştirebilmesi samimi dileğimizdir.

Toplantıda en çok ilgimi çeken soru ise yeni satın almalarla ilgiliydi. Tahsin bey bu soruya, “Türk Telekom, üst yönetiminin Mayıs ayında verdiği yetki çerçevesinde 300 milyon Euroluk bir satın alma bütçesi ayırdı. Dijital ekonominin farklı bileşenlerden oluştuğunu ifade eden Yılmaz, Türk Telekom’un, büyüme hedefleri doğrultusunda  360 derecelik bir bakış açısıyla değişik fırsatlara odaklanabilecektir.” şeklinde cevap verdi.

Soru kısmı alışık olduğumuzdan uzun sürdü. Meslektaşlarımız bir hayli soru sordu. Bizimde sorularımız vardı. Bir kısmını meslektaşlarımız zaten sordu. Fakat sorulmayan ve bana sıra gelmediği için soramadığım bir soruyu buradan sormak istiyorum.

“Tahsin bey, ülkemizin yurtdışı ile olan internet trafiği maalesef hâlâ aleyhimize. Bunun en büyük sebebi ise genel hatlarıyla arama motorları (özellikle Google), video siteleri (özellikle YouTube) ve sosyal ağlar (özellikle Facebook ve Twitter). Bu durum maddi kayıplara sebep oluyor. Aleyhimize olan bu trafiği lehimize çevirmek için bu alanlarda girişimde bulunacaklara veya mevcut girişimlere bir desteğiniz olacak mı?”

(Bu yazının bir kısmı 30 Eylül 2012 tarihli Para dergisinde yayınlanmıştır.)

DEVAMINI OKU

Konumuz yine Türk Telekom

Türk Telekom Grubu yapısı ve pazar büyüklüğü itibari ile sektörümüzün lokomotif şirketlerinden. Hâl böyle olunca değil bizim sektörün yayınları ve gazetecileri tüm medyanın sürekli gözlemlediği bir şirket oluyor. Bu bağlamda da tabiki her reklamı, her ataması kısacası yaptığı her şey medya tarafından tabir-i caizse lime lime edilircesine inceleniyor.

Nitekim uzun zamandır gazeteciler arasında konuşulan Türk Telekom Genel Müdürü K. Gökhan Bozkurt’un görevden ayrılacağı söylentisi 4 Eylül 2012 tarihinde gerçekleşti. Gökhan bey Türk Telekom Yönetim Kurulu Başkanı Mohammed Hariri’nin Özel Danışmanı olarak atandı. Yerine ise TTNet Genel Müdürü Tahsin Yılmaz getirildi.

Tahsin Yılmaz sektör medyasının çok aşina olduğu bir isim. Nitekim bu görevlendirmeler gerçekleşmeden önce daha dedikodu safhasındayken gazetecilerin kendi aralarında yaptıkları değerlendirmelerde Türk Telekom Genel Müdürlüğü için ismi kuvvetle zikredilenler arasındaydı.

Gazeteciler arasında dedikodular tabii ki bitmiş değil. Neler var, neler? Fakat bizim işimiz dedikodu yazmak değil. Şimdi sizlerle paylaşacağım konu Türk Telekom Grubunun bu hafta basına çıktığı reklamlarla ilgili. Çünkü bu reklamlar üstünkörü bakıldığında yanlış algılanıyor. Bu yanlış algı biz gazeticler arasındaki bir söylentiyle örtüşünce her şey birbirine girdi.

Bu hafta gazetelerde Türk Telekom Grubunun “Biz” konseptli bir reklamı yayınlandı. Reklam üstünkörü incelendiğinde sanki TTNet, Avea ve Türk Telekom birleşmiş gibi bir algı  oluşturuyor. Nitekim ben bunu hafta içinde yaptığım toplantılardan birinde yaşadım. Toplantıdaki herkes bu üç şirketin birleşeceğini konuşuyordu. Reklamcılık dünyasında “Teaser” denen türdeki bu reklamın oluşturduğu bu yanlış algı nasıl düzeltilecek merak ediyorum.

Gazetciler cephesinde ise bu reklam kendi içimizdeki bazı söylentiler ile birleşince nasıl yorumlandı? Anlatalım. Tahsin bey Türk Telekom Genel Müdürü olunca TTNet Genel Müdürlüğü boşaldı. İşin ilginç tarafı TTNet Genel Müdürlüğü için biz gazeteciler henüz bir aday veya adaylar bulamadığımız için olsa gerek TTNet ile Türk Telekom’un birleştirileceğini kendi aramızda konuşmaya başladık. Gerçi bunun BTK engeline takılacağını bilmiyor değiliz. Fakat BTK bile bizi zaman zaman şaşırttığı için yüzde birde olsa bu ihtimale bir açık kapı bırakıyoruz. İşte bizler bu düşünceler içindeyken üstüne bu reklam gelince varın düşünün halimizi.

Oysa reklam iyice incelendiğinde Türk Telekom, Avea ve TTNet’in kurumlara yönelik ortak bir hizmetinin duyurusu olduğu zorda olsa anlaşılıyor. Fakat dedim ya diğer taraftan şeytan bizleri dürtüyor ve diyor ki: “Bunlar birleşecekler, kamuoyunu bu tür reklamlarla hazırlıyorlar!” Neyse ki biz şeytana kulak asanlardan değiliz.

Tahsin bey, yakından tanıdığım, alçakgönüllü, eleştiri kaldırabilen başarılı bir yönetici. Çeşitli vesilelerle bir araya geldiğimizde yaptığım eleştirilerle sinirlerini çok zorlamışımdır. Fakat hep soğukkanlı davranmayı başarmıştır (Şimdilik 😉 ) Bazı yöneticilerin yaptığı gibi eleştiri yapıyorum diye beni hiçbir zaman dışlamamıştır. Eleştiri konusunda eylemlerim sürecektir. 🙂

Sonuç olarak, bence biz gazeticelerde bu grubu biraz rahat bırakalım derim. Takip etmeyelim demiyorum. Zaten kurumsal kültürü olan bu grubla ilgili düşüncelerimizde daha sağduyulu davranalım diyorum. Neticede ülkemizin köklü bir değeri. Sahibinin Türk olmamasının hiçbir önemi yok. Adı üstünde Türk Telekom. Bizim ekonomik değerimiz.

Benim kişisel görüşüm Türk Telekom’un Tahsin Yılmaz ile çok başarılı işlere imza atacağı yönünde. Şayet doğru olmayan bir şey yaparsa da nefesim yettiği sürece ben buradayım.

(Bu yazının bir kısmı 9 Eylül 2012 tarihli Para dergisinde yayınlanmıştır.)

DEVAMINI OKU

Yemek tarifi siteleri Ramazan’da tıklanma rekoru kırdı

Eskilerimiz demiş “Ramazan berekettir” diye. Görünen o ki Ramazan her açıdan bereketli oluyor. İşimiz teknoloji olunca doğal olarak Ramazan ayının bizim sektörü nasıl etkilediğini de merak ediyoruz. İnternet konusunda geçen yıl olduğu gibi bu yılda TTNet kendi verilerini açıkladı. Pazardaki hakim konumunu da dikkate alınca bu verilerin kesinlik payı tartışılmaz hale geliyor.

TTNet Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, geçen yıl TTNet verilerine göre yüzde 7 olan Ramazan’da veri trafiği artış oranının bu yıl yüzde 10 olarak gerçekleştiğini söyledi. Ramazan ayında, internet kullanım alışkanlıklarının değiştiğini söyledi. Sosyal ağlar, video ve oyunlara Ramazan öncesine göre daha yoğun ilgi gözlenirken, yemek tarifi siteleri ise tıklanma rekoru kırdılar.

Yılmaz’ın açıklamalarına göre, TTNet aboneleri Ramazan’dan önce interneti yoğun olarak gün içinde 14:00-16:00, akşamları da 21:00-23:00 saatleri arasında kullanırken, Ramazan’da yoğunluk tıpkı geçen yıl olduğu gibi 15:00-17:00 saatleri arasına kaydı.

Türkiye genelinde, Ramazan öncesine göre veri kullanımında yüzde 10 artış meydana geldi. Geçen yıl bu oran yüzde 7 idi. Geçen yıl yüzde 8.7 olan hafta sonu kullanım artışı ise bu Ramazan’da yükselerek, yüzde 11 olarak gerçekleşti.

Veri kullanımı en çok artan iller arasında Kırklareli başı çekiyor. Kırklarelilerin internet trafiği yüzde 15.23 oranında arttı. Onu yüzde 15.21 artışla Yalova ve yüzde 15.14 artışla Edirne takip ediyor. İnternet trafiğinde en fazla artış görülen diğer iller ise sırasıyla; yüzde 14.44 ile Sinop, yüzde 13.99 ile Balıkesir, yüzde 13.68 ile Tekirdağ, yüzde 13.57 ile Sakarya, yüzde 13.42 ile Aydın, yüzde 13.41 ile Çanakkale ve yüzde 12.98 artışla Bilecik oldu.

iller

Geçen yıl internet trafik artışı açısından ilk üç il; yüzde 12.6’lık artışla Çanakkale, yüzde 12.1’lik artışla Edirne ve yüzde 12’lik artışla Sinop idi.

Sosyal medya cephesinin amiral gemisi olan Facebook ile ilgili verilerde açıklandı. Ramazan’la birlikte Facebook’taki tıklamalarda geçen yıl yüzde 10.3 olan artış oranı, bu yıl yüzde 15.5 olarak gerçekleşti. Geçen yıl Ramazan’da video kullanımı yüzde 6.5 oranında artarken, bu yıl artış oranı yüzde 10 oldu.

Görünen o ki Ramazan’da internette çokça oyun oynamışız. Adresinde “oyun” geçen sitelerin tıklamasında yüzde 21.5 oranında artış oldu.

Online sohbete ve internet üzerinden sesli ve videolu görüşmeye de ilgi yükseldi. Anlık mesajlaşmalarda geçirilen süre, Ramazan’la beraber yüzde 15 oranında arttı.

tarif

Ramazan’la beraber internet kullanıcılarının lezzete olan düşkünlüğü de arttı. Adresinde “yemek” geçen sitelere yüzde 50, adresinde “tarif” geçen sitelere ise yüzde 141 oranında daha çok girildi.
yemek

Neden böyle oldu diye uzun uzun düşünmeye gerek yok. Bu sonuçlar Ramazan ayının ruhuna gayet uygun görünüyor. Normal zamanda öğünleri geçiştiren bizler Ramazan ayı gelince yiyemesek bile çeşit açısından oldukça zengin sofralar kurmayı tercih ediyoruz. Çeşitli sebeplerden dolayı oruç tutmasak bile iftar sofrasına oturmak istiyoruz ve oturuyoruz.

veri

Geçen yıldan bu yıla yüzde 3 oranında bir gelişme gösteren Ramazan’da internet trafiği halen devam eden fiber alt yapı yatırımlarının da tamamlanmasıyla öyle sanıyorum ki önümüzdeki yıl yüzde 15’leri zorlayacaktır. İnternete yatırım yapmayı düşünenlerdenseniz yemek sitelerini öneririz.

(Bu yazının bir kısmı 26 Ağustos 2012 tarihli Para dergisinde yayınlanmıştır.)

DEVAMINI OKU

Kalbime dokundunuz @Tahsin_Yilmaz @L_EbruCokisler

Uzun zamandır aklımda ama ancak şu an vakit bulabildim. Şayet bunları yazmazsam içim rahat etmeyecek.

Yaklaşık üç hafta önce TTNet, Tivibu ile ilgili bir etkinlik yaptı. Etkinliğin ana konusu Tivibu’nun abone sayısının 100 bini geçmesiydi. Zaten o günlerde tüm medya mecralarında bu konuyla ilgili irili ufaklı bir çok haber çıktı. Herhangi bir arama motorundan neler olduğunu kolayca bulabilirsiniz. Bahsetmek istediğim konu bunlar değil. Sonuç itibariyle, gerek organizasyon, gerekse de sonuçlarının yansımaları açısından benim kanaatim başarılı bir etkinlik olduğu yönünde.

Bahsetmek istediğim konu insanlardan kolay etkilenmeyen biri olan beni TTNet Genel Müdürü Tahsin Yılmaz’ın etkilemesiydi. Kendisini uzun zamandır tanımama rağmen ilk defa kendisinin yönetim anlayışından etkilendim. Şöyle ki; topluca yenen akşam yemeği esnasında masamızı ziyaret eden Tahsin bey, benim, TTNet ve bağlı olduğu grupla ilgili can sıkıcı öngörülerimi sabırla dinledi. (Bazen insanların ve kurumların üstüne fazla gittiğimi kabul ediyorum ama gazetecilik söz konusu olunca rahatsız bir ruh haline bürünüyorum.) Sohbetimiz esnasında TTNet Müzik hizmetinin tüm cep telefonlarından (TTNet abonesi olmasanız bile) dinlenebilmesinin çok doğru bir hizmet olduğundan bahsettik. Bu esnada ben kişisel bir problemimi ilettim. Android işletim sistemine sahip cep telefonumdan müzik dinlerken, çağrı geldiğinde hizmetin devam etmediğini ve uygulamayı tamamen kapatıp, yeniden açmam gerektiğini söyledim. Hepsi bu. Sohbet esnasında edilen normal tonda bir kaç cümle. Sonrasın da sohbete devam ettik.

Cumartesi akşam İstanbul’a döndük ve Pazar sabahı saat 11:00 civarı telefonum çaldı. Açtım. TTNet Çağrı Merkezinden gayet kibar bir arkadaş TTNet Müzük ile ilgili bir problemim olduğunu söyledi. Bir an şaşırdım ama kendimi çabuk toparladım. Hani derler ya “jeton düştü”. Çağrı Merkezindeki arkadaşla problemi detaylı bir şekilde paylaştım. Problemi çözme konusunda çalışacaklarını ve bana döneceklerini söyledi. Kapattık. Yaklaşık bir saat sonra TTNet’in PR ajansından aradılar. Onlarla da aynı problem üzerine konuştuk. Çağrı Merkezi tarafından bilgilendirileceğimi söylediler. Sonra ki süreçlerde de gayet net bir şekilde bilgilendirildim. Problem benim cep telefonumda yüzde 80 oranında çözüldü. Bu bile, fazlası ile yeterli bir sonuç benim için.

İşte bu olay. Etkilendim. Hem de çok. Sohbet esnasında gayet sıradan bir konu şeklinde bahsettiğim aslında benim için çok elzem olmayan bir problemi ciddiye alıp hemen akabinde çözdüren Tahsin bey bu hareketiyle resmen kalbime dokundu. İnsanların kalbine girebilirsiniz ama dokunamazsınız. Aylar önce yazdığım fakat hiç bir yerde henüz yayınlamadığım “Kalbime dokunan markalar” başlıklı yazımda bahsettiğim gibi “Bu yüzyılda artık müşteri sadakati, müşterinin kalbine dokunmaktan geçiyor.”

DEVAMINI OKU

Altı milyon abonesi ile TTNET dünyada kaçıncı?

image

TTNET altı milyon abonesi ile dünyada 10. sırada.

DEVAMINI OKU

Bilişim’de yoğun günler

Bilişim sektöründe yoğun günler 3 Ekim’de Bilişim Zirvesi ile başlıyor. Hemen arkasından 6 Ekim’de Cebit Fuarı ve Sinerji Zirvesi geliyor. 9 Ekim’de bu üç büyük etkinlik bitiyor ama onların yaptığı başlangıca Kasım ayının sonu gibi gelen Compex desteği  ile sektörde yaz tatiline kadar sürecek bir hareketlilik başlıyor.

3-5 Ekim tarihleri arasında İnterpromedya tarafından düzenlenen etkinliğin programı oldukça yoğun. Aynı şekild 6-9 Ekim’deki Cebit Sinerji Zirvesi de aynı yoğunluğa sahip. Detaylarını internet sitelerinden edinebilirsiniz. Çeşitli görüşmelerde ve dost sohbetlerinde bana çok sık sorulan bazı sorulara topluca ve kısaca cevap vereceğim.  Sorulan soruları teke indirdiğimizde kabaca sorulan şey: “Neden iki zirve var?”

İnterpromedya uzun yıllardır Bilişim Fuarını düzenliyordu.  Sonrasında bu fuarın içine Bilişim Zirvesini ekledi. Derken Almanya’da Cebit’i düzenleyen Messe geldi ortak oldu. Devamında çoğunluğu aldı. Fuarın ismi Cebit oldu. Son birkaç yıldır da zirve yüzünden İnterpromedya ve Messe arasında anlaşmazlık vardı. Derken ipleri kopardılar. Cebit Fuarı ve içindeki zirve Messe’de kaldı. Messe zirvenin ismini Cebit Sinerji Zirvesi koydu. İnterpromedya’da yıllardır zirve düzenlemenin verdiği tecrübe birikimi ile ICT Summit Eurasia – Bilişim Zirvesi ismiyle yepyeni bir etkinliğe başladı. İşte sorumuzun cevabı kısaca bu.

Aslına bakarsanız bilişim sektörü Eylül başı itibariyle hareketlendi. Fakat dediğim gibi bu etkinlikler hareketlenmeyi ciddi sıçramalara dönüştürecek. Sektörde neler oluyor? Baktığımızda bir sürü bilgi ortalıkta uçuşuyor. Bu bilgilerin hangisi haber hangisi değil? Hangisi doğru, hangisi yanlış? Ayıkla ayıklayabilirsen. Ben size bazı konuşulanlardan bahsedeyim.

Fatih projesinin yürürlüğe girecek olması sektörü hareketlendirdi. 15 milyon adet tabletinde içinde olduğu 8 milyar TL’lik bir proje. Tablet 15 milyon adet olunca önümüzdeki aylarda bir çok yeni tablet markası ile karşılaşacağız. Sakın şaşırmayın. Bir dönem cep telefonunda yaşadığımız marka furyası tablette de başımıza gelecek. Hazırlıklı olun. Yahut paranız çoksa siz de tablet üretim işine yatırım yapın. Duyduğumuza göre HP ve Exper tablet konusunda birlikte hareket etme kararı almış. Çorlu’daki Foxcon fabrikasının kapısını çalıp gel üçümüz bu işi yapalım demişler. Yine öğrendiğimize göre prensipte anlaşmışlar. Doğru olup olmadığını yaşarsak göreceğiz.

Yıl sonunun geliyor olması dolayısı ile bir çok şirket CEO veya genel müdürünün değişeceği dedikoduları da başka fenomen. Kimler gitmiyor ki? Turkcell CEO’su Süreyya Ciliv her yıl olduğu gibi bu yılda gidiyor. TTNet CEO’su  Tahsin Yılmaz ve Avea CEO’su Erkan Akdemir’de gidenler arasında. Gidenler nereye gidiyor veya yerlerine kimler geliyor? İsimler ve yerler saymakla bitmez. Fakat bu üç isim de işlerini iyi yapan kişiler. Yönettikleri şirketlerde ülke ekonomisinin resmen incileri. Dolayısı ile herkes bir hesap peşinde. Biz de konuşulanları duyabilme peşindeyiz.

Diğer taraftan geçtiğimiz aylarda Vodafone, Biri’ni satın almıştı. Derken Turkcell, Ülker grubunun Global İletişim’ini satın aldı. Gerçi henüz resmen duyurmadılar diye biliyorum. Yoksa duyurdularda benim haberim mi olmadı?

Ülker grubundan satışlar devam ediyormuş. Son dedikoduya göre Acer, Exper’e talip olmuş. Bir hayli görüşmüşler ama bir sonuç çıkmamış deniyor. Yani anlayacağınız Exper satılık. İlgileniyorsanız bence bir görüşün.

Daha neler mi var? Aslında çok şey var ama bildiklerimi kesinleştirmeden sizlerle paylaşmak bana kendimi kötü hissettiriyor. Burada yazdıklarımda doğrulanmış bilgiler değil. Kendimi kötü hissediyorum. Fakat nedense bunları sizlerle paylaşmak istedim.

(Bu yazının bir kısmı 2 Ekim 2011 tarihli Para dergisinde yayınlanmıştır.)

DEVAMINI OKU
EnglishFrenchGermanItalianRussianSpanishTurkish