Tarihin en büyük (siber) saldırısı

“Önceki hafta tarihin en büyük siber saldırılarından biri gerçekleşti. Bu saldırı Rusya’nın Google’ı olarak bilinen Yandex’e siber dünyada yapıldı. Bu saldırıda saniyede 22 milyon talep oluşturulmasıyla gerçekten kendi alanında bugünkü şartlarla tekrarı zor bir rekora imza atıldı…”

Devamını oku…

Turkcell 2Ç’21 Sonuçları ve Analizi

2021’in 2.Çeyreği Turkcell için finansalların ve verimliğin pozitif gelişme gösterdiği bir çeyrek oldu. Heyecan verici çeyreklerin ardından daha durağan gelişmelerin meydana geldiği bu çeyrek açıkçası bana ne yazmam gerektiğini epey düşündürdü. Öncelikle finansallarla başlayarak, dijital segmente, operasyonel sonuçlara ve son olarak da ESG gelişmelerine değinmek istiyorum.

Devamını oku…

Murat Erkan’ın 600 günü

Turkcell Türkiye’nin uzak ara en önemli ve büyük firmalarından birisi. En çok aboneye sahip, en çok kâra sahip ama en önemlisi, Türk telekomünikasyon pazarının çoğunluğuna sahip. Her ne kadar geçmişte bir dönem 10 milyar dolarların üstünde değerlemeden 4 milyar dolarlara düştüyse de yine de tartışılmaz bir biçimde pazar lideri.

Devamını oku…

Turkcell 1Ç’21 Sonuçları ve Analizi

Turkcell 1Ç’20 ile birlikte raporlama yapısında değişikliğe gidiyor. Bu değişikliğin temel sebebi, başlıca iş birimlerinin faaliyet alanlarının iş hacimlerindeki ve müşteri tabanlarındaki değişimlerden kaynaklandı. Bu kapsamda finansal birimler “Techfin” bölümü altında, Dijital iş Servisleri “Turkcell Türkiye” bölümü altında, Perakende satış faaliyetleri ise “Diğer” bölümü altında raporlanmaya başlandı. Aşağıda raporlama bölümleri ve kapsamları detaylı olarak görülebilir.

Devamını oku…

Turkcell 4Ç’20/YS’20 Sonuçları ve Analizi

Tahmin edilemezliklerle dolu, yeni iş modellerinin ve dijitalleşmenin zorunlu olarak hızlanan yolculuğuna hız vermek zorunda kaldığı, endişe ve umutlarla dolu 2020 yılını geride bıraktık. 4Ç’20’de, bu yılın önceki çeyreklerinde de olduğu gibi dijitalleşme, dijital servislerin, dijital iş servislerinin ve klasik telekom faaliyetleri harici faaliyetlerin ne kadar değerli ve faydalı olduğunu tekrar gördük. Klasik telekom faaliyetlerine odaklanmış olan telco’lar yalnızca klasik telekom faaliyetlerinden kaynaklanan gelirlerini büyütmede ve bu büyümenin sürdürülebilirliğini sağlamak konusunda zorluk çekmekle birlikte özellikle içerisinde bulunduğumuz dönemin ortaya çıkartmış olduğu fırsatları da değerlendirememektedir. Bu aşamada, Turkcell’in ve Türk Telekom’un geçmiş dönemden itibaren odak noktalarını klasik telekom faaliyetlerinden, yatay ve dikey yeni faaliyet alanlarına doğru çeşitlendirip geliştirmesi belki geçmiş dönemlerde pek anlaşılamamış olabilir hatta yatırımcıların nezdinde şaşırılmış operasyonlar olabilir ancak bugün pandeminin getirdiği zorunlu etkiler bu stratejilerin ne kadar doğru ve gelecekle ne kadar uyumlu olduğunu gösteriyor.

Devamını oku…

EnglishFrenchGermanItalianRussianSpanishTurkish