Arşivler

İnternetten alışverişin en büyük problemi

İster online alışveriş diyin, ister internetten alışveriş, isterseniz de e-ticaret. İnanın bana farketmiyor. Hepsi aynı şey. Ben internetten alışveriş demeyi tercih ediyorum. Bu bence daha doğru bir tanımlama.

[…]

Anlık mesajlaşma servislerinin arka planı

13 Nisan 2014 tarihli Para dergisinde yayınlanan “İletişimde yeni normalimiz” başlıklı yazımızda (sitemizde kullanılan başlık ise “İletişimin geleceği”) anlık mesajlaşma programlarının çağının başladığını yazmıştık. Bu ürünlerin kısa mesaj dediğimiz SMS’leri yakın bir gelecekte geçeceğini yazmıştık. Şimdi ise bu ürünlerin çıktığı ülkeler ve hitap ettikleri kitlelerin biraz detayına inip arka planına bakacağız.

Bireysel anlık dijital mesajlaşma […]

İletişimin geleceği

Cep telefonlarının hayatımıza getirdiği en büyük kolaylık sürekli iletişim halinde olabilmemizi sağlamasıdır. Artık evden çıktıktan sonra cüzdanımızı bile unutsak eve dönmüyoruz fakat cep telefonumuzu unutmuşsak mutlaka dönüp alıyoruz. Bu durum sık sık dile getirdiğimiz yeni normallerimizden sadece birisi.

Cep telefonları ile hayatımıza giren bir diğer iletişim kolaylığı ise mesajlaşma. Bu durum önce kısa mesaj servisi […]

İstenmeyen SMS'ler...

İstenmeyen SMS’lerden bunaldıysanız Bilişim Muhabirleri Derneği’nin (BMD) bu anketine katılın, sesinizi duyurun…

3G Enflasyonu düşürür, ekonomik krizi çözer, demokrasiyi geliştirir mi?

Bir süredir, herkes bana 3G soruyor. Aman allah sanırsınız ki, bu 3G öyle menem bir şeydir ki, hayatımızı kurtaracak. Ekonomik kriz atlatılacak, enflasyon daha da düşecek, demokrasi konusunda sorun kalmayacak. Arkadaşlar, sarın bir 3G de bana ordan. […]

2007’de Teknoloji, Medya ve Telekom nasıl şekillenecek? -2

Geçen yazıda başladığımız, Deloitte firmasının, her yıl düzenli olarak hazırladığı “Teknoloji, Medya ve Telekom 2007” raporunu değerlendirmeye devam ediyoruz.

Medya ile bloglar arasındaki ilişki daha da belirginleşecek. Her ne kadar bloglar, medya devlerinin yerini tehdit eden yeni unsurlar olarak tanıtılsa da, durumun böyle olmadığı artık anlaşıldı. Sıradan insanların İnternet ortamında kendi haber ve yorumlarını yayınlamaları […]

2007′de Teknoloji, Medya ve Telekom nasıl şekillenecek?

Araştırma, danışmanlık ve denetleme firması Deloitte, her yıl düzenli olarak hazırladığı “Teknoloji, Medya ve Telekom” raporunun 2007 nüshasını açıkladı. Deloitte, söz konusu raporu dünya çapında teknoloji, medya ve telekom alanında uzmanlaşmış 5 bin iş ortağı ve yöneticiyle görüşmeler yaparak hazırlamış. Rapor oldukça uzun. 10 başlık altında sizin için özetleyelim istedik.

İşte Deloitte raporunda teknoloji, medya […]