Serhat Ayan kimdir?

Serhat Ayan kimdir?

22 Eylül 2016 1 Yazar: Musa Savaş

serhat_ayan3 yaşında “büyüyünce ne olacaksın” sorusuna gazeteci cevabını veren biri olarak 20’li yaşlarının başında bu hayaline kavuştu. Ekonomi, sağlık ve kültür sanat dergiciliğinden sonra gazetelerin içinde çalışmaya başladı.

Türkiye’nin teknolojiyle tanıştığı dönemlerde önemli gazetelerde ülkenin ilk teknoloji editörlüğünü üstlendi. Bu alanda ülkenin ilk teknoloji dergilerinde yazarlık ve yöneticilik yaptı. Gazete ve dergicilik tecrübesiyle Türkiye’nin ilk teknoloji televizyonu deneyiminde programcılık ve yöneticilik yaptı.

Bir gazetenin tüm haber ve resimleriyle internette yer alması hayalini gerçeğe dönüştüren ekibin başındaydı. Bir televizyonun yayınlarını 1990’lı yılların ortasında internet ortamına taşıdı. Hatta dönemin paralı TV platformu üstünden maç yayınlarını internete taşıyan ve bunları o dönem şartlarında tüm dünyaya satan ekibin yöneticiliğini yürüttü.

Masanın her tarafını görme şansını, bir halkla ilişkiler firmasında zorlu bir süreç olan Türk Telekom’un özelleşme döneminde yaşadı. Ardından Türkiye’nin telekomünikasyon tarihinin en zorlu dönemeçlerini şirket içi kurumsal iletişim tarafında 3G, Numara Taşınabilirliği alanlarında yaşadı.

Bir ay boyunca evinden hiç çıkmadan tüm hayatını internet üstünden sürdürürken bunu çalıştığı gazetede her gün yazarak, “Home Office” kavramının canlı tanıklığını yaptı.

Sosyal medyanın henüz konuşulmadığı 1990’lı yılların sonunda Türkiye’nin ilk ve en renkli örgütü topluluk yönetim sitesi olan Evli Erkekler Kulübü’nü kurarak internet üstünden evli erkeklerin dahi örgütlenebileceğini kanıtlamaya çalıştı.

İnternetten tanışıp evlenen ilk Türk çiftinin erkek tarafı olarak, bu evliliği yıllara yayıp sanal dünyada başlayan ve sürdürülebilir bir aşkın mümkün olduğunu tüm dünyaya kanıtlama misyonunu üstlendi.

Sosyal medyanın kedi resmi paylaşımından ibaret olmadığını kanıtlamak için Türkiye’nin en büyük şirketlerinde sosyal medyanın terzi usulü kurumsal anayasasını oluşturmaları için danışmanlık verdi.

Şu anda evinden çalışarak kurumsal dünyadan sonra da hayat olduğunu herkese gösteriyor…

Sosyal medyanın kurumsal yapısının oluşturulması, kurumsal iletişim taktikleri ve bunların ölçümlenmesi, basın ilişkilerinin yeni dönemi, kuruma özel içerik oluşturmanın yaratıcı tarafları, şirket yöneticilerine özel gölge yazarlık gibi konularda niş danışmanlıklar veriyor.

Konuşmayı, yazmayı ama en çok kasvetli kurumsal konuları eğlenceli hale getirmeyi seviyor…