Gazeteciler Ümit Önal’a ne sordu?
Geçen hafta Çarşamba günü (25 Aralık 2019) Türk Telekom’un yeni Genel Müdürü Ümit Önal bir basın toplantısı yaptı. Toplantı ile ilgili medya yansımalarını zaten takip etmişsinizdir. Gazeteciler Ümit Önal’a hangi soruları sordu? Merak ettiniz mi?
Sizlerle gazetecilerin Ümit Önal’a sorduğu soruların ve verilen cevapların videosunun tamamını paylaşıyorum. Tarihe not düşmeye devam edelim.
-T-
Yine yorum yazıyorum. Umarım site okurlarına rahatsızlık vermiyorumdur.
Öncelikle tüm yazdıklarımı haddimse yazacağım çünkü soru soranlar arasında senelerce bu sektörde ter dökmüş, tecrübeli isimler var, ben dağdan gelip de hadsizce eleştirmiş gibi olmak istemiyorum. Bu kısmı özellikle belirtmek istiyorum çünkü sitemkar bir yorum olacak, olur da (çok düşük bir ihtimal ama :)) gazeteci büyüklerimiz okuyup alınırlarsa şimdiden affımı arz ederim asla terbiyesizlik gayem yok.
Ben değerli gazeteci büyüklerimiz kızmasınlar ama soruları hiç beğenmedim. Eğer bu basın toplantısını CTO Yusuf Kıraç düzenleseydi harika sorular derdim ama Türk Telekom için çok daha önemli, özellikle rahat bir nefes alıp ohh diyebileceğimiz cevapları bekliyorum ben. Ama bu sorular bu cevaplara ait değil maalesef. Eğer o tür soruları bir sonraki basın toplantısına sakladılar ise amenna.
Ben bu konuları çok büyük konular olarak görmüyorum. Tabii yanlış anlaşılmasın, altyapı, fiber bunlar önemsiz konular değil asla, ortadaki emek, performans ve vaadler de asla önemsiz değil ama çok daha önemli konular var, Türk Telekom’un potansiyeli bunlarla sınırlı değil, dünyada sayılı şirketlerden birisi olmak sadece altyapıdan geçmiyor. Zaten telekom şirketleri sürekli sadece bu konulara odaklandıkları için kaybettiler. Unutmamak lazım, eğer Telekom özelleştirmeden beri sadece bu konulara odaklansaydı elinde ne 5G için SDN ve NFV bazlı son derece değerli teknolojiler üreten, ONAP ve ONF’nin yönetim kurulunda özel statülü olarka bulunan ve ürünlerini devlere satan bir Argela’sı, ne dijital dönüşüm ve IT sektöründeki devi İnnova ne geleceğin önemli oyuncularından olacağına inandığım TT Ventures ne de diğer iştirakler olacaktı.
Ben burada Türk Telekom’un stratejisinin ayaklarını oluşturan:
-Girişim sermayesi ve melek yatırım
-İştiraklere Yatırım
-Teknoloji ihracatı
-İnternet Penetrasyonu
-Akıllı Şehirler
-Altyapı
-Tivibu ve Kablosuz Evler
-Mobilde %30’luk pazar payı hedefi
Bunlarla alakalı sorular beklerdim, sadece altyapı soruldu maalesef. Tek istisna capital dergisinden hanımefendi gazeteci.
Öte yandan asla yanlış anlaşılmasın ama OAŞ, ortak altyapı işi sürekli sürekli soruluyor, şimdi şahıs ve şirket isimleri de zikretmek istemiyorum ama çok baydı bence artık. Bu OAŞ modelinin sadece tek tarafa kazandırdığını göremeyenler mi var yoksa görmek mi istemiyorlar anlamış değilim. Hatta ben burada ekranımın başında izlerken sinirlerime zor hakim oldum, artık ezberledik, laf söylemekten herkes çok hoşlanıyor ama gel taşın altına elini koy, yatırım yap dendiğinde bazıları sus pus oluyor maalesef. Hoş bir bölüm değil ama artık yazmak mecburiyetinde hissediyorum.
Türk Telekom’a ne olacağı, nelere ulaşmak istediği, neler yapacağı anlatıldı umarım herkes artık Türk Telekom’un neler yapmış olduğuna ve nasıl yaptığına odaklanır artık.
Türk Telekom yeni sloganını ilan etti.
“Türk Telekom Değerli Hissettirir”
Reklam yüzü Kenan İmirzalıoğlu oldu.
Ben pek beğenmedim açıkcası.
En güzeli “Türk Telekom’la gelecek, çok hızlı gelecek.” idi bence.