Tag Archives: Musa Savaş

YAPDER’den Yatırım ve Tanıtım Toplantısı

Dijital dönüşüm artık tüm dünyanın gündeminde. Bu konuda yaptıkları çalışmalarla adından söz ettiren bir yer var: Almanya’nın Kuzey Ren-Vestfalya Eyaleti. Dijital Devrimin şekillenmesine büyük katkılar sunan Kuzey Ren-Vestfalya Eyaletinin bir Yatırım ve Ticaret Merkezi olarak sunduğu fırsatlar konulu seminer 27 Aralık 2018 günü Kadir Has Üniversitesi’nin Cibali Kampüsü’nde yapıldı.

DEVAMINI OKU

Başkanlara teşekkür ediyorum

Soldan sağa: KVKK Başkanı Prof. Dr. Faruk Bilir, Zirve Başkanı Musa Savaş, BTK Başkanı Dr. Ömer Fatih Sayan

28 Ocak’ta kutlanan 12. Veri Koruma Günü dolayısıyla 25 Ocak 2018 Perşembe günü Ankara’da yaptığımız e-Safe Kişisel Verileri Koruma Zirvesi’ne katılarak desteklerini esirgemeyen Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) Başkanı Prof. Dr. Faruk Bilir ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Dr. Ömer Fatih Sayan’a çok teşekkür ediyorum.

DEVAMINI OKU

Musa Savaş’tan… (3 Kasım 2016)

musa_savas_gunluk_2016_ekimNedense bu tür yazılar benim için hep zor olmuştur. Yani dertleşme içeren yazılar. Sözlü olarak bile dertleşmeyi beceremeyen ben, yazarak dertleşmeye çalışacağım. 🙁 Yazmamak için direnmek anlamsız. Yazalım o zaman. 😉

Sevgili okurlar, takipçiler, arkadaşlar… Son altı aydır ilginç bir süreç yaşıyorum. Bu süreç çok yoğun ve seyahatlerle dolu. Fakat bir taraftanda öğrendiklerimi sizlerle paylaşma arzusu… Tüm bunlara, kendi işimi kendimin yapmak istemesi, ‘kendine zaman ayırma’ denen kavramı benim için neredeyse yok hükmünde kılıyor. Bunları şikayet için yazmıyorum. Sadece kendimi sizlere anlatabilmek istiyorum. Bundaki tek amacımda zaman zaman neden yazmaya uzun aralar verdiğim konusunda sizleri bilgilendirmek. Çünkü sizler doğal olarak yorumlar yapıyorsunuz, sorular soruyorsunuz ve cevaplar bekliyorsunuz. Bunlar sizin en doğal hakkınız.

Ben yorumlarınızı ve sorularınızı hakaret (bana veya bir başkasına) içermediği sürece en kısa zamanda yayına koymaya çalışıyorum. Bunu yapıyorum ki o yorumuz veya sorunuzla ilgili bilgisi olan bir başka arkadaşımız varsa cevabını versin. Ben neden mi anında cevap yazamıyorum? An itibariyle bulunduğum ortamlar bir şeyler yazabilmem için uygun olmuyorda ondan. Fakat bundan sonra sitemiz üzerinden sorularınıza 24 saat içinde cevap vermeye çalışacağım. Sosyal medyadan sorduklarınıza ise cevap vermeyeceğim. Çünkü ben sosyal medyada etkileşime girmeyi sevmeyen birisiyim. Orası bana ait değil. Bana ait olmayan bir yerin sahibi olduğumu nasıl iddia edebilirim ki? Bu site ise bana ait ve ben bu siteyi sizlerle paylaşmayı seviyorum. Sizler olmasanız çok da anlamlı olmaz bu site. Tamam; benim emeğim, akılterim başlatıyor yazıları ama sizlerin yazdığı yorumlar her yazının eksiklerini kapatıyor ve daha mükemmel olmasını sağlıyor. Peki, çok mu mükemmel bir site? Tabii ki değil. Fakat kirpi yavrusunu nasıl ‘pamuğum’ diyerek seviyorsa, işte bu siteyi de ben ‘pamuğum’ diye seviyorum. 🙂

Önce sorularınızı kategorize edip cevaplarını yanlarına parantez içinde yazalım:
1. Netaş’ın satışı. (Yarın akşam yani 4 Kasım 2016 akşamı yazacağım)
2.Türk Telekom’daki yeniden yapılanma. (Biraz geç yazacağım. 7 Kasım 2016 Pazartesi sabahı. Neden geç yazdığımı o yazıda açıklayacağım)
3.Ne kadar isabetli yazıyorum? (Bu sorunun cevabını size bırakıyorum. Cevabı rahatça verebilmeniz içinse küçük bir ipucu vereyim. 31 Temmuz 2016’da yazdığım bu yazıdan başlayarak ilgili yazılarımı bir daha okuyun.)

Şimdi birazda sitemizin istatistiklerinden bahsedelim. Eylül ayında sitemiz 58.934 görüntüleme ve 14.077 ziyaretçiye sahip. Bu ziyaretçiler 127 adet yorum yazmış. Sitemizin bu rakamları Ekim ayında 155.094 görüntüleme ve 27.911 ziyaretçiye ulaşırken bırakılan yorum sayısı ise 290’a yükselmiş. Kişisel bir site için bunlar çok yüksek rakamlar. Tüm bu rakamlar sizlerin eseri. Hepinize teşekkür ediyorum.

Son olarak şunu demek istiyorum. Ben buradayım. Firmalara, markalara ve kişilere zarar vermeden yazmaya çalışmaya devam edeceğim. Yanlış yazarsam, siz doğrusunu yazın buraya. Eğrilirsem, beni doğrultun. Korkarsam, lanetinizi esirgemeyin.

Allah’a emanet olun.

Musa Savaş

 

 

DEVAMINI OKU

Dilek tuttum… :) @aykutaltindag @aykuttasdelen

aykut_altindag-musa_savas-aykut_tasdelenYakalayınca birbiri ile adaş iki meslektaşı (Aykut Altındağ ve Aykut Taşdelen) hemen aralarına girip dilek tuttum. Onunla da yetinmedim, bir de belgeledim. 🙂 Ne mi diledim?.. Bırakın bana kalsın. Herkes gibi benim de bir hayalim var. 😉

DEVAMINI OKU

Nargilede büyük işbirliği… :) 

BMD (Bilişim Muhabirleri Derneği) Başkanı Musa Savaş ve OYUNDER (Oyun Tasarımcıları, Geliştiricileri, Yapım ve Yayıncıları Derneği) Başkanı Tansu Kendirli bir araya gelerek hangi alanlarda işbirliği yapabileceklerini tartıştılar.

İlk toplantıda bazı başlıkları belirleyen Başkanlar bir sonraki toplantıyı üyelerinde katılımıyla,  yine nargile içerek 😉  daha geniş kapsamlı yapma konusunda mutabık kaldılar. 

DEVAMINI OKU

İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler kabul edildi

Başkanlar

Soldan sağa: Bengi Vargül Şen, Gonca Karakaş, Vahap Munyar, Işıl Arıdağ, Hakan Güldağ, Celal Toprak, Musa Savaş, Ahmet Pura

Kamuoyunun doğru bilgi ve habere ulaşmasında kendi sorumluluklarını azami ölçüde yerine getirmek, yüksek anlayış ve iş birliği içinde sağlıklı bir iş modeli oluşturmak amacıyla yola çıkan Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD), Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD), Reklamverenler Derneği (RVD), TOBB Medya ve İletişim Meclisi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD),‘İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler’i kabul etti.

Rehber niteliğinde hazırlanan ilkeler, 28 Temmuz 2016 Perşembe günü, tarafların katılımıyla gerçekleştirilen bir imza töreniyle taahhüt niteliği kazandı.

İmzacı taraflar, gerek bu ilkelerin yaygınlaştırılması, gerek mükemmelleştirilmesi gerekse uygulamanın izlenmesi konusunda işbirliği yapma konusunda da fikir birliğine vardı.  Kurum ve şirketlerin üst yönetim ve kurumsal iletişim yöneticileri, iletişim danışmanlığı şirketleriile medya mensuplarının dâhil olduğu meslek örgütlerinin hayata geçirdiği iş birliği modeli, pek çok açıdan örnek oluşturuyor.

İmzacı tarafların, ekte sunulan ‘İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler’in kabulüne ilişkin yaptıkları değerlendirmeler şöyle:

Bilişim Muhabirleri Derneği Başkanı Musa Savaş:“Gerekli ve yapılması kaçınılmaz olan bir şeyin yapılmamasındansa geç de olsa yapılmasının doğru olduğunu düşünüyoruz. Böyle bir çalışmanın içinde yer almaktan dolayı çok mutluyuz. Bilişim Muhabirleri Derneği olarak İletişim ve Medya İlişkileri Kılavuzunun gerek pratiğe dökülmesine gerekse de zaman içinde geliştirilmesine har zaman destek olacağız.”

Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak:“İletişim ve medya sektörü arasında ilişkileri etik, hukuki, doğru ve sağlıklı yürütmek amacıyla başlattığımız çalışmanın iletişim sektöründe uzun dönemdir tartışılan sorunlara önemli katkı sağlamasını  diliyoruz. Diğer medya ve iletişim örgütlerinin de katılımıyla deklarasyonun  yaygınlaşmasını temenni ediyoruz.”

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ:“İletişim sektöründe rolü olan tüm meslek örgütlerinin gelişmeye yönelik olarak, güç birliği içinde, tek çatı altında buluşmasına büyük önem veriyoruz.  Sağlıklı ve güvenli bir ortam sağlayan işbirliği platformların sektörümüzü geleceğegüvenle taşıyacağına inanıyoruz. Bu meslek ilkelerinin oluşturulması aşamasında ilgili herkesin karşılıklı anlayış ve işbirliği içinde hareket etmesi, içeriğin kendisi kadar anlamlı ve değerliydi. Örnek bir ‘iş modeli’ hedefi ile çıkılan bu yolculuğun kendisi de örnek bir ‘işbirliği modeli” oldu. İletişim ve Medya İlişkileri Yönetimi’ konusunda gerçekleştirdiğimiz bu muhteşem işbirliğinin yeni, ancak çok etkili bir başlangıç olduğuna inanıyoruz.”

Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bengi Vargül Şen:“Meslek standartlarının yükseltilmesine öncülük etmeyi kuruluşunda misyon edinen Kurumsal İletişimciler Derneği’nin Başkanı olarak, İletişim ve Medya İlişkileri Yönetimi-Mesleki İlkeler Kılavuzu’nun imza törenine tanıklık etmekten çok mutluyuz.Bugünden sonra kılavuzda yer alan ilkelere sahip çıkma, onların sorumluluğunu taşıma ve uygulanması için önemli çabalar sarf etme görevi, tüm sektör paydaşlarına düşüyor. Bunu başarabildiğimiz takdirde, deneyimlerimiz, bilgi ve birikimlerimiz mesleki standartlara dönüşerek ve iş yapış şeklimizle fark yaratmaya ve kurumlarımıza değer katmaya devam edeceğiz.”

Reklamverenler Derneği – RVD Başkanı Ahmet Pura:“Dünya kan kaybediyor, sektörlerde rekabet değil savaş var… Bunlar hep uzun vade için olumsuzluk sinyalleri… Toparlanmayı, öncelikle doğru iş modelleri ve etik değerlere uyum sağlayacak. Yumruk sıkışırsak el sıkışamayız diyoruz. Uyumu, barışı ve doğruları bulmak adına uzlaşı esastır diyoruz.  İşte bu beraberlik önemli bir şans! Kabul edilen meslek ilkelerinin uygulanması hem sektöre ve hem de topluma  örnek olacaktır.”

TOBB Medya ve İletişim Meclisi Başkanı Hakan Güldağ:“Medya işiyle uğraşanlar imtiyazlıdır. Gazetecilik imtiyazlı bir meslektir. Bunun tek nedeni ise bireyin ve toplumun haber alma hakkıdır. Kendi yaşamımızdan başlayarak bizi ilgilendiren pek çok konuda özgür, dolayısıyla doğru karar alabilmek için, etrafımızda ne olup bittiğini doğru bilmemiz gerekir. Çeşitli kanallarıyla medyanın imtiyazı da bireyin ve toplumun bu ihtiyacının karşılanmasından kaynaklanır. Mesleğimizde her şey bundan sonra gelir ve başka hiçbir imtiyaz aranmaz. İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler, ortaya çıkan ihtiyaç üzerine, çeşitli boyutlarıyla bu durumu yeniden hatırlatıyor. Şimdi bize düşen görev, altına imza koyduğumuz taahhütlere uymak ve yaygınlaştırmak…”

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Başkan Vekili Vahap Munyar:  “Gazetecilerin en geniş yol haritası olan TGC’nin önderliğinde hazırlanan Türkiye Gazeteciler Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’nin de temel esas alındığı bu metin son derece önemli. Gazeteci, basın özgürlüğünü, halkın doğru haber alma, bilgi edinme hakkı adına dürüst biçimde kullanır. Bu amaçla her türlü sansür ve oto sansürle mücadele etmeli, halkı da bu yönde bilgilendirmelidir. Gazetecinin halka karşı sorumluluğu, başta işverenine ve kamu otoritelerine karşı olmak üzere, öteki tüm sorumluluklardan önce gelir. Bilgi ve haber ile özgür düşünce, herhangi bir ticari mal ve hizmetten farklı olarak toplumsal bir nitelik taşır. Gazeteci, ilettiği haber ve bilginin sorumluluğunu üstlenir ve paylaşır. Gazetecinin özgürlüğünün içeriğini ve sınırlarını, öncelikle sorumlulukları ile meslek ilkeleri belirler. Buna  uygun gazetecilik yapılmasının sağlanmasında tüm meslek örgütlerine büyük rol düşüyor. Ancak bu şekilde mesleğimizin standartlarını yükseltebiliriz.”

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği – TÜHİD Başkanı Gonca Karakaş:“İletişim ve Medya sektörü profesyonellerinin ortak iş birliği süreçlerini ve çalışma disiplinlerini, sektör örgütleri olarak bir kez daha kayıt altına almamızı çok önemsiyoruz. Hem iletişim hem medya sektörünün gelecek nesillerine mesleğimizi daha iyi tarif edebilmek, gelişen sistemleri kalite kavramı ile birleştirerek taşımak hepimizin görevi. Bu oluşturduğumuz sistemi, uygulamada takip edebilmek ve geliştirmek de aynı şekilde görevimiz. Sektörümüze hayırlı olmasını dileriz.”

Iletisim_ve_Medya_Iliskileri_Yonetiminde_Mesleki_Ilkeler


Bilişim Muhabirleri Derneği – BMD hakkında: Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD), Türkiye’de Bilgi Teknolojileri alanında görev yapan basın mensuplarının 20 Şubat 1998 tarihinde kurdukları 142 üyeli bir dernektir. Üyeleri arasında gazete, dergi, haber ajansları, radyo, televizyon ve haber portallarının çalışanları bulunan derneğin amacı, “Türkiye’nin bilgi toplumuna dönüşmesi sürecine katkıda bulunmak” olarak belirlenmiştir.

Ekonomi Gazetecileri Derneği– EGD hakkında: Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Türkiye genelinde muhabirinden köşe yazarına, editörden serbest çalışanına bütün meslektaşları bünyesinde toplayan ekonomi alanında en fazla gazeteci üye sayısına sahip meslek örgütüdür. EGD’nin yaklaşık 800 üyesi bulunmaktadır. EGD, üye profilinin gücü, düzenlediği etkinlikler ve nitelikleriyle Türkiye’nin en etkili STK’larından biridir.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA hakkında: İletişim Danışmanlığı sektörünün önde gelen 27 şirketini temsil eden İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği-İDA, 2004 yılında sektörü geliştirmek amacıyla kurulmuştur. Beş kıtada 32 ülkeden 2.500’ü aşkın halkla ilişkiler şirketinin üye olduğu Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği – ICCO’nun Türkiye temsilcisidir. Derneğin başlıca amacı; sektörü geliştirmek, genişletmek ve itibarını artırmak; üyelerinin, mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında dayanışmalarını ve rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini sağlamak; sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmaktır.

Kurumsal İletişimciler Derneği –  KİD hakkında: Türkiye ekonomisine yön veren önemli kurumlarda çalışan Kurumsal İletişimcilerinin inisiyatifiyle 2009 yılında kurulan Kurumsal İletişimciler Derneği, kurumsal iletişim mesleğinin bilinirliğini ve itibarını artırmak, meslek standartlarının yükseltilmesine liderlik etmek, üyeler arası bilgi alışverişinde bulunmak, diyaloğu güçlendirmek ve genç iletişimcilere eğitim olanakları sağlamak amacıyla gerçekleştirdiği faaliyet ve çalışmalarla kurumsal iletişim sektörünün gelişimine katkıda bulunmaktadır. 75 üyesi bulunan Kurumsalİletişimciler Derneği üye kurumlarının %60’a yakını sektöründe ilk 10 arasında yeralıyor.

Reklamverenler Derneği –  RVD hakkında: Reklamverenler Derneği’nin misyonu Türkiye’de reklamın önemini, etkinliğini, verimliliğini, bilincini anlatmak ve artırmak, reklamla ilgili tüm süreçlerde reklamverenlerin haklarını korumaktır.  Reklamverenler Derneği, reklamveren – medya – reklam ajansı üçgeninde işleyişi yenileyerek güçlendirmenin yanı sıra, 20. yılında kavuştuğu yeni yapısıyla reklam sektöründeki problemlere yepyeni çözümler getirerek gerekli değişimleri başlatma; sistemlerin ve süreçlerin sağlıklı ilerlemesi için etkili adımlar atma amacındadır. Reklamverenler Derneği, reklam sektörünün sağlıklı işleyişi ve gelişimi için öncülük etmek amacıyla markalaşma ve pazarda yaşanan problemlere odaklanmayı; sektörün ileri gelenlerini bir araya getirerek sorunları çözüme ulaştırmayı ve reklamverenlerisektörel gelişmelerden haberdar etmeyi hedeflemektedir.  Reklamverenler Derneği, Türkiye’de reklam pazarının her geçen gün büyüdüğü, rekabet ortamının giderek geliştiği ve markalaşma sürecinin yeni bir ivme kazandığı bir dönemde, gerçekleştirdiği tüm etkinliklerde ve etkili olduğu tüm alanlarda sektörün yapısına uygun olarak, diğer sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte hareket eder.

TOBB Medya ve İletişim Meclisi hakkında: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, odalar ve borsalar arasındaki birlik ve dayanışmayı temin etmek, mesleğin genel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak, oda ve borsa mensuplarının meslekî faaliyetlerini kolaylaştırmak, bunların birbirleriyle ve halk ile olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hâkim kılmak üzere, meslek disiplinini ve ahlâkını korumak, ülkenin kalkınması, ekonominin gelişmesi için gerekli çalışmaları yapmak ve bu Kanunda belirtilen hizmetleri yerine getirmek amacıyla kurulan, tüzel kişiliğe sahip, kamu kurumu niteliğinde meslek üst kuruluşudur.

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti –  TGC hakkında: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti ülkenin tek partili yönetimden çok partili demokratik bir rejime geçme sancılarının başladığı 1946 yılının 10 Haziran günü kurulmuştur.  81 ilden3 bin 872 üyesiyle Türkiye’nin en büyük gazetecilik meslek örgütüdür.  Gazete, dergi, radyo, televizyon gibi yazılı, işitsel, görsel ve elektronik iletişim ve internet alanlarını kapsayan gazetecilik mesleğini; mesleğin geleneklerini, ahlak ilkelerini korumak; Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’nin herkes tarafından benimsenmesini, geliştirilmesini, korunmasını, toplumda yaygınlaşmasını sağlamak, herkesin bilgi edinme, halkın doğru haber alma ve gerçekleri öğrenme hakkını, iletişim, düşünce açıklama, eleştiri ve yorum hakkı ile ifade ve basın özgürlüğünü savunmak; gazetecileri meslekleri içinde maddi ve manevi yönleriyle geliştirmek, ilerletmek, korumak ve yüceltmek amacıyla kurulmuştur.  Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi ile gazetecilerin yol haritasını belirlemiştir. Yerel Medya Eğitim Seminerleri ile bugüne kadar 8 bin gazeteciye meslek içi eğitim vermiştir. Her yıl düzenlediği  Türkiye Gazeteciler Başarı Ödülleri, Sedat Simavi Ödülleri, Basın Özgürlüğü Ödülleri, Burhan Felek Basın Hizmet Ödülleri ve Yerel Medya Ödülleri ile  gazetecileri ödüllendirmektedir.

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği – TÜHİD hakkında: Türkiye Halkla İlişkiler Derneği-TÜHİD, 1972 yılında kurulmuş, iletişim sektörünün en eski örgütüdür. TÜHİD, Türkiye’deki halkla ilişkiler uzmanlarını bir çatı altında toplayarak, mesleki dayanışmayı sağlamak, mesleğin tanınması, yerleşmesi ve gelişmesi yolunda çalışmalar yapmak, genç iletişimcilerin sektöre uyumunu sağlayıcı sistemlere katkı vermek, iletişim fakültelerinin eğitim sistemi ile sektörel uyumuna katkı sağlamak amacıyla faaliyet göstermektedir. TÜHİD’in ayrıca bu yıl on beşincisini düzenlediği Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri de iş dünyasında ve sektörde ilk ve tek olma özelliğini taşımaktadır. TÜHİD, TOBB Türkiye Medya ve İletişim Meclisi kurulmasına öncülük etmiştir. KALDER-Türkiye Kalite Derneği ve Global Alliance üyesidir. BM Global Compact Küresel İlkeler Sözleşmesini 2008 tarihinde imzalamıştır.

DEVAMINI OKU

BMD Spor Kulübü’ne yeni teknik direktör…

Ridvan_Dilmen_ve_Musa_SavasTürkiye Süper liginde fırtına gibi esen BMD Spor, liglere verilen devre arasında yeni Teknik Direktörüne kavuştu. Futbolculuk kariyerinde, milli takımda dahil sayısız başarıları olan ve bir zamanlar Fenerbahçe’nin Teknik Direktörlüğünü yapan Rıdvan Dilmen BMD’ye “Evet” dedi.

BMD_Sporİmza töreninden sonra BMD Spor’un Antalya’daki tesislerini gezen ve futbolcularla tanışan Rıdvan Dilmen:”Hayretler içindeyim. BMD Spor’da böyle bir alt yapı beklemiyordum. Futbolcuların hepsi çok azimli. Taraftarlarımıza şampiyonluk yaşatmak için gecemizi gündüzümüze katacağız. Bizi sevenler müsterih olsun.” dedi. Tesis gezisinden sonra bir açıklama yapan BMD Başkanı Musa Savaş: “Bu BMD için küçük, fakat Türk futbolu için büyük bir adım. 2 Milyon Uruguay Pezatasına anlaştığımız hocamızın bizi Süper Ligde şampiyon yapacağına inanıyoruz. Hocamızın bize vereceği rapor doğrultusunda da transferlerimizi yapacağız” dedi.

(Bu asparagas haber, ismi geçenlerin hoşgörüsüne sığınılarak hazırlanmıştır.)

DEVAMINI OKU

Süreyya Ciliv’e bilişim muhabirlerinden teşekkür plaketi

Turkcell eski Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Bütün birikimimi, tecrübemi kullanarak milletimize, insanımıza ve insanlığa nasıl faydalı işler yaparım ona bakacağım. Birinci hedefim hiç para olmadı, aynı yolda da devam edeceğim. Ben Ankara’da orta halli bir ailenin çocuğuydum. ABD’de cebimde 25 cent olmadığı günler oldu” dedi.

Geçtiğimiz günlerde 8 yıldır sürdürdüğü Turkcell Genel Müdürlüğü görevinden ayrılan Ciliv, Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD) üyeleriyle biraraya geldi. BMD Başkanı Musa Savaş’ın sektöre olan katkılarından dolayı plaket takdim ettiği Ciliv, daha sonra gazetecilerle sohbet etti.

Süreyya Ciliv, Turkcell’de çalıştığı dönemi hayatının en önemli ve en mutlu dönemi olduğunu dile getirerek, “8 yıldan daha fazla bir zamandır Turkcell’deydim. Turkcell yolculuğu benim için çok önemli bir yolculuk, hayatımın çok önemli bir dönemi” dedi.

Sektöre ilişkin değerlendirmelerinde hızlı internetin Türkiye için çok önemli olduğuna işaret eden Ciliv, şunları söyledi: “Kitap, kütüphane ne kadar önemliyse, internet ondan daha önemli bir hale geldi. En büyük kütüphaneden, çok daha fazla bilgiye akıllı telefonlardan ulaşılabiliyor. İnternet önemli ama hız yoksa internet yok. Çok şükür Türkiye 3G’ye geçti. Ondan sonra internet hızında Diyarbakır mobil internete ulaşma hızında Paris’ten 3,5 kat hızlı çıktı. Bunlar Türk insanı uzun zamandır ilk defa teknolojiye ulaşma konusunda dezavantajlı değil avantajlı konuma geldi.”

Turkcell’in fibere yatırım yaptığı zamanlarda, mobil şirketin fibere yatırımının bazı çevreler tarafından sorgulandığını hatırlatan Ciliv, “Turkcell burada da öncülük yaptı. Bu yatırımlar sayesinde Türkiye evlerde bin megabit hızına ulaşan dünyadaki 7 ülkeden dördüncüsü” ifadelerini kullandı.

Liseyi bitirdiğinde Türkiye’de bilgisayar mühendisliği bölümü olmadığı için devlet bursuyla yurtdışına gittiğini hatırlatan Ciliv, kendi tecrübesinden öğrendiği kadarıyla Türk insanına fırsat verildiğinde çok başarılı olduğunu söyledi.

Süreyya Ciliv, Turkcell’de gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projelerinin kendisi için ayrı bir anlam taşıdığına işaret ederek, konuşmasına şöyle devam etti: “Bugün Türkiye’nin dört bir yanında insanların bilgiye ulaşabiliyor olması beni çok mutlu ediyor. Çocukların okumasına yönelik sosyal projelerin yanında geleceği yazanlar gibi eğitim imkanlarını hayata geçirmek beni gururlandırdı. Türk insanıyla takım olup beraberce nasıl insanımıza faydalı işler yaparız diye çalıştık. 8 yılı baaşrılı bir dönem olarak görüyorum. Bir dönemi çok başarılı kapattığımızı düşünüyorum. Basın olamadan hiç bir şey olmuyor, katkılarınızdan dolayı size de çok teşekkür ediyorum. Benim gönül koyduğum hedeflere takımızın ulaşmasında basın olarak sizlerinde çok büyük katkılarınız oldu.”

“Bilmediğim işe girmem, ne yapacağımı yakında konuşuruz”

Türkiye’ye 4G’nin geleceği dönemi “çok heyecanlı bir dönem” olarak nitelendiren Ciliv, “Teknolojinin şekillendirdiği yeni bir dünya geliyor. Ve bu yeni dünya bütün sektörleri etkileyecek” öngörüsünü paylaştı. Ciliv, şunları kaydetti: “İş adamlarının bu yeni dünyayı iyi okuması gerek. Geleceği iyi okumak, ona göre pozisyon almak Turkcell’deki başarımızın en önemli sebebi. Turkcell’deki en büyük başarımız hep 5 sene sonrasını görmek için emek sarfetmek ve ona yönelik çalışmak oldu. Geçmiş geçmiştir. Artık ona bir şey yapamayız. Ama geleceği değiştirebilmek kendi elimizde.

Benim kişisel filozofim, odaklı hareket etmek, bildiğim işlere yönelmek, bilmediğim işlerden uzakta durmak. Bildiğim işlerde odaklanarak takım halinde başarıyı yakalamak. Ne yapacağımı önümüzdeki aylarda daha rahat konuşuruz. Birinci hedefim hiçbir zaman para olmadı, aynı yolda da devam edeceğim. Ben Ankara’da orta halli bir ailenin çocuğuydum. Öğrencilik yıllarımda bütün paramın 25 cent olduğu günler oldu. Çok çalışarak bugünlere geldim.”

“Para benim için hiçbir zaman birinci hedef olmadı”

Süreyya Ciliv, paranın kendisi için hiç bir zaman birinci hedef olmadığını, bu durumun bundan sonrada böyle devam edeceğini söyledi.

Yoğun çalışma hayatında çocuklarına vakit ayıramamaktan dolayı duyduğu üzüntüyü dile getiren Ciliv, “Çocuklarımın hiçbirinin mezuniyet törenine gidemedim. Ailemden hep uzaktaydım ama Turkcell hayatımın en mutlu 8 yılı oldu. Gece gündüz çalıştım, ülkenin gurur duyacağı işler yaptım, binlerce mesaj aldım. Çok mutluyum. Çok uzun zamandır oğlumun yüzme yarışlarını seyredemedim. Şimdi ABD’ye onun üniversite yüzme yarışlarını izlemeye gidiyorum” bilgisini paylaştı.

Süreyya Ciliv, bundan sonraki yol haritasına ilişkin soruyu şöyle yanıtladı: “Önümüzdeki aylarda bu konuyu daha çok konuşuruz fakat bugünkü cevabım şu; sadece Türkiye’de değil, dünyada teknoloji devrimi yüzünden muazzam fırsatlar var. Bilgisayarlar her yerde, her yerden internete erişim ve sonsuz bulut kapasitesi bir araya gelince muazzam bir yeni dünya oluştu. İş dünyası bunun bugün yüzde 10’unu bile kullanmıyor ve muazzam fırsatlar var. Bende, bilgiyle, ilimle, fenle, teknolojiyle, girişimle, inovasyonla, başta Türk insanı olmak üzere insanlığa nasıl faydalı işler yapabilirim buna bakacağım. Türkiye’ye yeni geldiğimde, bana gelen ‘Yurtdışı bırakılıp Türkiye’ye gelinir mi’ tepkilerine çok şaşırmıştım. Bütün birikimimi, tecrübemi kullanarak milletimize, insanımıza ve insanlığa nasıl faydalı işler yaparım ona bakacağım. Birinci hedefim hiç para olmadı, aynı yolda da devam edeceğim.”

“Bu fakir, insanını, vatanını milletini çok severek gece gündüz çalıştı”

Görev süresi boyunca gazetecilerle yakın mesai yapan Ciliv, bilişim ve basın sektörüne yönelik değerlendirmesinin sorulması üzerine şu yorumlarda bulundu: “Hiç bir zaman karamsar olmayın, hiç bir zaman içinizde başka bir insana karşı negatif enerji gelişmesine izin vermeyin. Enerjinizi negatif olaylara değil, tamamen geleceğe ve pozitif olaylara odaklayın. Geleceği şekillendirmek bizim elimizde. Ben Ankarada’da orta halli bir ailenin çocuğu olarak, ilkokuldan itibaren yatılı okumuş biriyim. Bilgisayarların herkesin cebinde olduğu bu dönem tam haber yapma zamanı. Kanal sayısı benim çocukluğumda birken şimdi 300’e geldi. Sonsuz kanalla, yeni dünyayı işinize adapte etmek çok önemli.”

Süreyya Ciliv, yaşamının bundan sonrası için alternatifi çok olsa da, kısıtlı zamanda insanlığa nasıl maksimum katkıda bulunacağının önemli olduğunu dile getirerek, “Tecrübeli bir iş adamıyım, yurtiçi ve yurtdışı tecrübelerim var fakat dünyada artık uzmanlaşma zamanı. Ben yine iş dünyası, teknoloji dünyası odaklı hareket etmeyi planlıyorum. İçinde bulunduğum bir konum vardı, ben kendi isteğimle burada bir değişim yapmak istiyorum, bundan daha iyisini yapabileceğine inanıyorum” diyerek bu kararı aldım, bu cesareti gösterdim” dedi.

Türkiye’ye geldiği için çok mutlu olduğunu, ‘iyiki gelmişim’ dediğini aktaran Ciliv, “78 milyon insanın takım olarak bilgiye ulaşmasına katkıda bulunduk. Bu takımın parçası olduğum için mutluyum, bunu tarih bu şekilde yazacak. Bilgi toplumu olmak önemli. Türkiye’nin 2023 hedeflerine yaptığımız yatırımlarla katkı sağladık. Buradan çıktığımda sağa bakarken soldan geçen bir kamyon üstümden geçerse gözüm arkada kalmayacak. Çünkü bu fakir, insanını, vatanını milletini çok severek gece gündüz çalıştı ve bütün Türkiye’nin saygı duyduğu işler yaptık, bu yüzden çok mutluyum” diye konuştu.

Not: Arkadaşlarımın hazırladığı bu güzel haberi olduğu gibi buraya alıyorum. Kızmayacaklarına eminim. 😉

DEVAMINI OKU
EnglishFrenchGermanItalianRussianSpanishTurkish