Arşivler

Türkiye'nin Dijital Dönüşüm Platformu

Hızla büyüyen küresel toplumumuzda bilgi teknolojileri ile iletişim teknolojilerinin içiçe geçerek geleceği şekillendirdiğine tanıklık ediyoruz. Hizmetlerini daha verimli hale getirmek, faaliyetlerini büyütmek ve maliyetlerini düşürmek isteyen tüm hükümetler ve işletmeler bilişimin dönüştürücü gücünden faydalanıyor.

Dünyadaki eğilime paralel olarak, Türkiye’de de bilişim ve iletişim teknolojileri kayda değer büyüme gösteren sektörlerinden biri olmaya devam ediyor ve hemen hemen her sektördeki dijital dönüşüm sürecini tetikliyor. 2014 yılında Accenture tarafından gerçekleştirilen araştırma Türkiye’de işletmelerin dönüşüm endeksini yüzde 48 olarak açıklıyor. Kendilerini rekabette bir adım öteye taşıyacak olanın bu sürece hızla adapte olmak olduğunu bilen şirketlerse, etkin çözüm arayışlarını sürdürüyor. Diğer yandan, ilk olarak finans, bankacılık ve medya sektörlerini etkisi altına alan dijitalleşme süreci, şimdi de sağlık, eğitim, uydu iletişimi gibi sektörlerin dönüşümüne öncülük ediyor. Bu sektörler, stratejilerini dijitalleşmenin sağlayacağı düşük maliyetli ve verimli hizmet sunma avantajı üzerine kurarken, bilgi ve iletişim teknolojileri sektörü bu ihtiyaca dönük olarak geliştirdiği dijital ürün ve hizmetlerle sürece etkin cevaplar üretmeye çalışıyor.

İşte bu noktada binlerce insanı bir araya getiren yeni nesil fuarlar ön plana çıkıyor. Çünkü yeni nesil fuarlarda stand açıp ürün sergilemek işin sadece vitrini. Arka plandaki çeşitli etkinlikler işbirliklerinin temelini oluşturuyor. Bilişim sektörünün dünyadaki en eski fuarlarından olan CeBIT’in Türkiye ayağıda bu yeni nesil fuarların en iyi örneklerinden. Yüzde yüz iş dünyası konsepti ile şirketler, sektörler ve kamu için dijitalleşme çözümlerine, zorluklarına ve fırsatlarına odaklanan CeBIT Bilişim Eurasia organizatörü Hannover Fairs Turkey Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Murat Özer: “Türkiye’deki dijital dönüşüm dinamiklerinin farkında olarak, CeBIT Bilişim Eurasia , bu yıl Ar-Ge ve İnovasyon; Data Center; Sağlık Teknolojileri; Eğitim Teknolojileri; Uydu, Yayıncılık, Kablo ve IP TV ve ERP Özel Bölümlerine odaklanıyor. Sektör profesyonellerini, Türkiye’de dijitalleşme yatırımlarının yoğun olarak gerçekleştiği bu alanlara yönelik doğru çözümlerle buluşturacak bir ticari platform sağlayarak, dijital dönüşüme katkı sunmayı amaçlıyoruz,” diye ifade ediyor.

6 Özel Bölümle Geleceğin Teknolojilerine Bakış

Türkiye’de Ar-Ge yapan ve inovatif ürünler geliştiren bilgi teknolojileri firmalarını, Ar-Ge Merkezlerini, Teknokent firmalarını, Teknoloji Transfer Ofisleri ve Melek Yatırım Ağlarını, Ar-Ge ve İnovasyon Özel Bölümü’nde bir araya getirecek olan etkinlik; Data Center Özel Bölümü kapsamında ise Türkiye’de hızla artan veri merkezleri ihtiyacına cevap veren üreticileri buluşturacak. Ayrıca, sektör duayenlerininin bilgi paylaşımında bulunacağı oturumlar, veri merkezleri parametrelerinin tüm boyutları ile değerlendirilmesini ve güncel uygulamaların ele alınmasını sağlayacak. Akıllı ürünlere, mobil ve IPTV’ye yönelen Uydu, Yayıncılık ve Bilişim sektörü’nün yenilikleri ise katılımcı firmalar tarafından Uydu İletişimi Özel Bölümü’nde sergilenecek.

Dijitalin egemen olduğu yeni dönem için kurumsal dönüşümde farkındalık yaratmayı hedefleyen ERP Komitesi Özel Bölümü ise ulusal ve uluslararası profesyonelleri bir araya getirerek bilgi ve işbirliği olanaklarını geliştirecek. Üç gün boyunca ERP Komitesi ve Kurumsal Dönüşüm Platformu Özel Alanı’nda kurumsal yazılım pazarındaki yenilikler sergilenirken, diğer yandan pazarın gelişimi ve başarı hikayeleri, inşaat, perakende, hizmet, otomotiv vb. sektörlerinde yönetim metodları, perakende sektöründeki teknolojik gelişmeler, Omni – Channel perakendecilik, CRM ve müşteri deneyimi, kurumsal yazılım projelerinde yeni yaklaşımlar, depo yönetim sistemleri, İş Zekası’nda 5N1K gibi birçok başlıkta panel ve seminerler düzenlenecek.

Bilişim ve iletişim teknolojileri sayesinde, hizmet kalitesinin ve hizmete erişimin artırılmasının ve aynı zamanda maliyetlerin optimize edilmesinin hedeflendiği eğitim ve sağlık sektörlerine dönük gerçekleşecek Eğitim Teknolojileri ve Sağlık Teknolojileri özel bölümlerinde ise uzaktan eğitim, kişiselleştirilmiş sağlık, giyilebilir ve 3D teknolojiler gibi yenilikçi çözümler ve mobil hizmetler kararvericilerle buluşacak.

Dijital Sağlık Zirvesi, Sağlık Bilişimine Yön Verecek

Fuar bünyesindeki Dijital Sağlık Zirvesi’ne ayrı bir başlık açmak gerekiyor. ‘Dijital Sağlık Zirvesi’ de bu yıl CeBIT Bilişim Eurasia ve CeBIT Global Conferences kapsamında gerçekleştirilecek. 2012 yılından itibaren PTMS tarafından düzenlenmekte olan ve Sağlık Bakanlığı, teknoloji firmaları, ilaç sektörü, sağlık çalışanları, hasta dernekleri ve dijital sağlıkla ilgili tüm paydaşları bir araya getiren Dijital Sağlık Zirvesi’nin bu yılki toplantı teması “Sağlıklı Bir Geleceğe Adım Atın” olacak. Öne çıkan konular arasında, Sağlık Bakanlığı’nın Dijital Projeleri, Genom Çağında Sağlık Bilimleri ve Kişiselleştirilmiş Sağlık, Sağlık Profesyonellerinin Sosyal Ağları, Dijital Dünyada Doktor Hasta Etkileşimi, Dijital KOL, Giyilebilir Teknolojiler, Dijital Dünyada Satış Mükemmeliyeti ve Multichannel Çözümler yer alacak. Genetik Bilimci Dr. Birep Aygün, İntel Sağlık ve Yaşambilimleri, Büyük Veri Analizleri Global Direktörü Afşar Akal, SAP Türkiye, Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Uğur Candan gibi önemli isimlerin konuşmacı olacağı Zirve, ayrıca, Türkiye’de ilk kez uygulanacak mHealth Sertifika Programı’na da ev sahipliği yapacak. Sağlık çalışanlarının mobil teknolojinin sunduğu avantajlar konusunda bilgilendirilmesini amaçlayan ve dünyanın ilk sertifika programı olan mHealth kursu Dr. David Doherty tarafından gerçekleştirilecek.

Yeni Pazarlara Ulaşmanın En Etkili Yolu

Türkiye’deki bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün küresel ölçekte rekabet gücünü arttırması ile birlikte CeBIT Bilişim Eurasia, gerek Türkiye pazarına girmeyi amaçlayan, gerekse Avrasya pazarlarında hedefleri olan firmalar için mükemmel bir platform sağlıyor. 17-19 aralık tarihleri arasında gerçekleşecek olan CeBIT Bilişim Eurasia’nın bu yılki hedef pazarları arasında Türkiye’nin yanı sıra Türki Cumhuriyetlerden, Azerbeycan, Kazakistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti; Ortadoğu’dan, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, İsrail, Ürdün, Lübnan ve İran; Afrika coğrafyasındandan Mısır, Libya, Etiyopya ve Chad; Avrupa’dan, Arnavutluk, Makedonya, Hırvatistan, Bulgaristan, Polonya ve İngiltere; Uzakdoğu’dan Çin, Güney Kore, Tayvan ve Japonya yer alıyor.

(Bu yazının bir kısmı 11 Ekim 2015 tarihli Para dergisinde yayınlanmıştır.)

Bir Cevap Yazın