Turkcell 3Ç’21 Sonuçları ve Analizi

Turkcell 3Ç’21 Sonuçları ve Analizi

22 Ağustos 2022 0 Yazar: Musa Savaş

Bu çeyrek finansalların geliştiği, operasyonel performansın parladığı, dijital iş segmentinin grup içerisindeki etkisinin arttığı bir çeyrek oldu. Üçüncü çeyrekte ülkemizde pandemi kısıtlamalarının kalkması mobilite üzerinde ve yabancı turist trafiğinde artışa sebep oldu. Artan mobilite Operasyonel performans üzerinde oldukça etkili oldu. Öncelikle özet olarak finansallara göz atacak olursak, 3Ç’21’de grup konsolide gelirleri yıllık bazda %22.5 büyüme ile 9.4 Milyar TRL’ye, FAVÖK yıllık bazda %18.7 büyüme ile 1.6 Milyar TRL’ye yükseldi FAVÖK marjı ise 1.3 yp azalışla %43.1 olarak gerçekleşti. Net kar ise yıldan yıla %18 büyüme ile 1.6 Milyar TRL’ye yükseldi. Net kar performansında temel olarak genişleyen abone tabanı, dijital servis ve servis gelirleri ile uluslararası gelirlerdeki artış etkili oldu. 3Ç’21 Net karı bugüne dek çeyreklik bazda elde edilen en yüksek net kar olarak gerçekleşti.

Yılın 9 ayına bakıldığında gelirlerde 3Ç performansının öne çıktığı, karlılıkta (FAVÖK, FVÖK ve Net Kar) ise 3Ç’de yavaşlayan ivme göze çarpmakta.

Turkcell Türkiye gelirleri yıldan yıla %17.2 büyüme ile 7 Milyar TRL oldu. Bireysel segment gelirleri %17.5 büyüme ile 5.127 Milyar TRL olarak gerçekleşti. FAVÖK %16 artışla 3.3 Milyar TRL’ye, marj ise 0.6 yp kayıp ile %47 olarak gerçekleşti. Bireysel gelir büyümesinde büyüyen abone tabanı, upsell operasyonları ve fiyat düzeltmeleri etkili oldu.

Kurumsal segment gelirleri yıldan yıla %14.1 büyüme ile 1.410 Milyar TRL olarak gerçekleşti. Kurumsal segment bünyesinde dijital iş servileri gelirleri ise %13.6 büyüdü.

Toptan segment gelirleri yıldan yıla %26.8 büyüyerek 496 Milyon TRL olarak gerçekleşti. Toptan segment gelir artışında temel olarak uluslararası trafiğin artması ve zayıf Lira performansı etkili oldu.
Diğer segment gelirleri ise yıllık bazda %43.1 büyüyerek 1.107 Milyar TRL olarak gerçekleşti. Diğer segment gelir büyümesinin ana iticisi tüketici elektroniği satışı oldu.

Turkcell Uluslararası gelirleri yıllık bazda %39.2 büyüme ile 915 Milyon TRL olarak gerçekleşti. FAVÖK %51.7 artışla 451 Milyon TRL, marj ise 4.1 yp artarak %49.3 oldu. Büyümenin itici unsuru Lifecell’in (Ukrayna) başarılı operasyonel performansı oldu, zayıf Lira da güçlü performansı destekledi.

BeST gelirleri 3Ç’de yıllık bazda %2 azaldı. Duruma sebep olan ana etken azalan cihaz satışları oldu ancak bu durum cihaz satışlarının düşük marj etkisi sebebiyle FAVÖK Marjına pozitif etki gösterdi.

Kuzey Kıbrıs Turkcell gelirleri yıllık bazda %23.8 büyüyerek 81.7 Milyon TRL olarak gerçekleşti. Ancak asıl dikkat çekici gelişme FAVÖK ve Net Kar üzerinde gerçekleşti. FAVÖK yıldan yıla %41.1 artışla 34.7 Milyon TRL’ye ulaşırken marj ise 5.1 yp artarak %42.4 olarak gerçekleşti. Net Kar yıldan yıla %93.5 artarak 20.7 Milyon TRL olarak gerçekleşti (3Ç’20 10.7 Milyon TRL). Ayrıca yatırım harcamalarının yıllık bazda yatay seyrinin etkisi göz ardı edilmemeli.

Fin-Tech gelirleri yıllık bazda %37 büyüme ile 281 Milyon TRL’ye ulaştı. FAVÖK %20.8 artışla 174 Milyon TRL’ye ulaştı marj ise 8.5 yp kayıpla %61.7 oldu.

Giderlerde ise Satış ve Pazarlama giderlerinde %45.3 ile yıllık bazda dikkat çekici bir artış meydana geldi. Artış temel olarak artan mobiliteden etkilendi.

Turkcell’in stratejisini oluşturan 3 iş segmentinden biraz bahsetmek istiyorum.

Dijital Servisler yıllık bazda %31 büyüme ile gelirlerini 435 Milyon TRL’ye yükseltti. Başarılı performansın temelinde ise tekil müşteri bazında yaşanan artış yatıyor. 3Ç’21`de Dijital Servisler’de ücretli kullanıcı sayısı 930 bin artarak 3.6 Milyon’a yükseldi. Bip’in 3 aylık aktif kullanıcı sayısı geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 katına çıkarak 27.2 Milyon’a ulaştı. TV+ abone tabanı 50 bin net abone kazanımı ile yıllık bazda %24.3 büyüme ile 1 milyonu aşarak 1.011 Milyon aboneye ulaştı. Ben Turkcell’in stratejisindeki en büyük yeteneğinin sunduğu dijital servisleri pazarlama yeteneği olduğuna inanıyorum. Normal şartlar altında üstelik global çapta daha güçlü markalar bulunmasına rağmen bireysel pazarda tüketicinin pek tanımadığı, rağbet göstermediği servisler Turkcell markası altında benzeri uygulamalarla oldukça yaygın kullanım oranlarına ulaşabiliyorlar. Örneğin Bulut depolama hizmeti. Global pazarda uzun süredir Dropbox, Microsoft One Drive, Google Drive gibi dünya devlerinin başarılı servisleri ulusal pazarda yaygın bir kullanım alanı bulamamalarına rağmen Turkcell’in Lifebox’ı ülkemizde görece yaygın bir kullanıcı tabanına sahiptir. Ben Turkcell’in bu başarısının altında telco’ların sahip oldukları organik kitleye erişim gücü faktörünün yanında kitleye uygun pazarlama operasyonlarının yattığına inanıyorum. Tüketicilerin büyük bir kısmı daha önce bulut depolama hizmetinin varlığından haberdar bile değilken, Turkcell tüketicilere artık verilerini yedekleyebileceklerini, telefonları bozulsa bile, kaybolsa bile verilerinin kaybolmayacağını anlattı. Doğrudan elde edilecek faydaya odaklı pazarlama bence müstakil olarak bakıldığında markalaşmış servisler karşısında pek de rekabet gücü olmayan üstelik daha pahalı bu servislerin pratikteki başarını adeta uçuruyor.

IPTV’ye de değinmek istiyorum. TV+ son 12 çeyrek boyunca sürekli net abone kazanımı elde etti. Böylece Turkcell fiber abonelerinin %63’ü aynı zamanda TV+ abonesi haline geldi. Tivibu ile kıyaslarsak Tivibu’nun bu süre zarfınca kısmen düşey seyrine karşın TV+’ın istikrarlı şekilde abone tabanını genişletiyor olması kayda değer bir başarı olmakla beraber Turkcell’in kendi servislerini pazarlama ve tutundurma başarısını adeta özetliyor.

Dijital İş Servisleri gelirleri 3Ç’21’de yıldan yıla %13.6 büyüme ile 499 Milyon TRL’ye ulaştı. 3Ç’21’de 221 Milyon TRL kontrat değerine sahip 575 proje imzalandı. Ayrıca 3Ç’21’den sonra gelire dönüşecek 832 Milyon TRL’lik kontrat değeri taşıyan sistem entegrasyon projeleri mevcut durumda. Bunların haricinde basın bülteninde dikkat çekici bir ifadeye yer verilmiş, uzaktan eğitim pazarındaki fırsatların takip edileceği ifade edilmiş, Ed-Tech yatırımına dönüşür mü, merakla bekleyeceğim.
Dijital ürün sahipliği yalnızca Turkcell Türkiye tabanında değil, Turkcell Uluslararası tabanında da genişleyerek gelir performansını destekliyor. Lifecell’in 3 aylık aktif dijital servis kullanıcı tabanı yıllık bazda %31 genişledi. BeST 3 aylık aktif abone tabanının %37’si ise 3Ç itibariyle en az bir dijital servis kullanmakta.

Fin-Tech segmenti gelirleri yıldan yıla %37 büyüme ile 281 Milyon TRL’ye ulaştı. Güçlü büyüme performansında Paycell’in %53’lük gelir artışı etkili oldu. Financell gelirleri yıldan yıla %28 büyüme ile 162 Milyon TRL’ye ulaştı. Artan faiz oranları ve kredi portföyündeki daralmanın durması Financell gelirler büyümesini tetikleyen unsur oldu. Financell bugüne dek 7 bin kurumsal müşteriye kredi sağladı bununla beraber Financell’in 5 bin TRL altı kredi pazarında payı %24 olarak gerçekleşti. Financell’in sigorta ürünleri de gelir artışını tetikleyen başka bir unsur.

PayCell gelirleri yıllık bazda %53 artışla 118 Milyon TRL’yer ulaştı. Performansa temel olarak 3 aylık aktif kullanıcı sayısının 6 milyona ulaşması, müşterilerin ödemelerini Turkcell faturalarına eklenmesini sağlayan Sonra Öde ve PayCell Kart ürünlerinin işlem hacminin artması sebep oldu. Sonra Öde işlem hacmi yıllık bazda %84 büyüyerek 455 Milyon TRL’ye ulaştı. PayCell Kart işlem hacmi ise yıllık bazda 6 katına ulaştı. Ayrıca PayCell’in POS çözümü gelir büyümesini destekledi. KOBİ’lere sunulan Android POS sayısı 1700’e, Sanal POS kullanan e-ticaret işletmesi sayısı ise 900’e ulaştı. Böylece PayCell POS ürününün işlem hacmi yıldan yıla 8 katına çıkarak 475 Milyon TRL’ye ulaştı.

Operasyonel sonuçlara göz atarsak, Turkcell Türkiye abone tabanı 3Ç’21’de 1.2 milyon net abone kazanımı elde ederek 39.3 milyon aboneye yükseldi. 3Ç’21 net abone kazanımı 2Ç’07’den beri çeyreklik bazda elde edilmiş en yüksek net abone kazanımı performansı oldu. 9A’21 net abone kazanımı ise 2.5 milyon abone olarak gerçekleşti.

Mobil segment abone tabanı 3Ç’21’de 1.1 Milyon net abone kazanımı ile 35.7 Milyon aboneye ulaştı. Faturalı bazında 464 bin net abone kazanımı gerçekleşirken, mobilitenin artması ve turzim sezonunun etkisiyle faturasız bazı 643 bin net abone kazanımı elde etti. Mobil karma ARPU yıllık bazda %12.3 büyüme ile 57.5 TRL oldu. Açıkçası mobil segment abone kazanımında pazarın giderek fiyat açısından daha dengeli bir yapıya kavuşuyor olmasının etkili olduğunu da düşünüyorum.

Sabit segmentte 3Ç’21’de net abone kazanımı 71 bin oldu. Böylece sabit abone sayısı 2.6 milyonu aştı.3Ç’21’de net fiber abone kazanımı ise 60 bin olarak gerçekleşti. Sabit ARPU büyümesi yıllık bazda %10 olarak gerçekleşti.

Önemli bir veri olarak 3Ç’21’de 51 bin IPTV net abone kazanımı gerçekleşti. Dikkat çekici iki nokta var. 3Ç’21 itibariyle Turkcell fiber abonelerinin %63’ü aynı zamanda TV+ abonesi. IPTV segmenti bu çeyrekle beraber geri bıraktığımız 12 çeyrek boyunca net abone kazanımı elde etmeye devam etti. Bence bu veri önemli çünkü Turkcell’in kendi servislerini pazarlama gücünü yansıttığını düşünüyorum. Örnek vermek gerekirse Ödemeli TV segmentinde ikinci sıradaki oyuncu olan Tivibu 1.5 milyon aboneye sahip. Şayet Türk Telekom’un da fiber abonelerinin %63’ü aynı zamanda Tivibu abonesi olsaydı Türk Telekom yaklaşık 6 milyon Tivibu abonesine sahip olacaktı. Bu açıdan bakıldığında Turkcell’in ne derece başarılı bir performans sergilediği görülebilir. Bu verilerle TV+ abone tabanı yıldan yıla %24.8 büyüdü.

ESG alanında da 3Ç’21 stratejik bir satın alma gerçekleşti. Turkcell Enerji, Boyut Enerji’yi satın aldı. Boyut Enerji, 18 MW enerji üretim gücüne sahip Karadağ Rüzgar Enerji Santraline (İzmir – Çeşme) sahiptir. Santral 2016’da kurulmuş olup 2057 yılına kadar lisansa sahiptir. 2026 yılına kadar kamu alım garantisi bulunmakta. Şirketin 2021 ile 2026 arasındaki gelir beklentisini yıllık 5 Milyon USD’dir. Satın alım, Turkcell’in 2030’a kadar elektrik enerjisi tüketiminin tamamen yenilenebilir kaynaklardan elde edilmesi hedefine katkı sağlayacak. Satın alım 29.6 Milyon USD bedelli olup şirketin net borçlarının mahsup edilmesi sonucu Turkcell 11.5 Milyon USD nakit ile satın alımı gerçekleştirecek. Bedelin 500 bin USD’lik kısmı ise pay devrinden iki yıl sonra ödenecek. Satın alıma ilişkin pay devri 18.08.2021 tarihinde gerçekleşmiştir.

Diğer bir stratejik gelişme ise organizasyon yapısında gerçekleşti. Strateji Direktörlüğü kapsam ve sorumlulukları genişletilerek Strateji Genel Müdür Yardımcılığı kuruldu. Söz konusu değişiklik strateji faaliyetlerinin ticari ve teknolojik ayrımının konsolide edilmesine, uluslararası iştiraklerin grup stratejisine uyun olarak yönetilebilmesine katkı sağlayacak. Strateji Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonuna 1 Eylül 2021 tarihinden itibaren geçerli olacak şekilde THY’de CCO (Ticari Genel Müdür Yardımcısı) görevini yürütmekte olan Mehmet Akif Konar atandı.

Bir diğer organizasyonel değişiklik de CHRO pozisyonunda yaşandı. 1 Eylül 2021 tarihinden itibaren CHRO pozisyonuna, EUAS International CHRO’su Ali Rıza Esmen atandı.

Finansal
-3Ç’21 Turkcell konsolide gelir 9.354 Milyar TL (3Ç’20 7.649 Milyar TL)
-12A’21 konsolide gelir büyümesi %22.3 (12A’20 %16.1)
-3Ç’21 FAVÖK 4.029 Milyar TL (3Ç’20 3.393 Milyar TL)
-12A’21 FAVÖK büyümesi %18.7 (12A’20 %19.6)
-3Ç’21 FAVÖK Marjı %43.1 (3Ç’20 %44.4)
-12A’21 FAVÖK Marjı büyümesi -1.3yp (12A’20 1.3yp)
-3Ç’21 FVÖK 2.212 Milyar TL (3Ç’20 1.877 Milyar TL)
-12A’21 FVÖK büyümesi %17.8 (12A’20 %14.4)
-3Ç’21 FVÖK Marjı %23.6 (3Ç’20 %24.5)
-12A’21 FVÖK Marjı büyümesi -0.9yp (12A’20 -0.4yp) (FVÖK, FAVÖK’ten amortisman ve itfa maliyetlerinin düşülmesiyle elde edilir.)
-3Ç’21 Net Kâr 1.429 Milyar TL (3Ç’20 1.210 Milyar TL) (Çeyreklik bazda bugüne değin elde edilmiş en yüksek net kar)
-3Ç’21 Net Kar büyümesi %18 (3Ç’20 %51.1)
-3Ç’21 Operasyonel Yatırımlar/Gelir %14.7 (3Ç’20 %19.3)
-3Ç’21 Operasyonel Yatırım Harcaması 1.379 Milyar TL (3Ç’20 1.479 Milyar TL)
-3Ç’21 itibarıyla Turkcell’in borçluluk oranı 0,9x (3Ç’20 0,8x)
-3Ç’21 itibarıyla net açık döviz pozisyonu +122 Milyon USD olarak gerçekleşti. (2Ç’20 +31 milyon USD)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) Konsolide Gelir 2.159 Milyar UAH (3Ç’20 1.745 Milyar UAH)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) Konsolide Gelir büyümesi %23.7 (3Ç’20 %14.2)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) FAVÖK 1.224 Milyar UAH (3Ç’20 909 Milyon UAH)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) FAVÖK büyümesi %34.5 (3Ç’20 %12.3)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) FAVÖK Marjı %56,7 (3Ç’20 %52,1)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) FAVÖK Marjı değişimi 4.6yp (3Ç’20 -0.9yp)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) Net Kar 173 Milyon UAH (3Ç’20 36.8 Milyon UAH)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) Net Kar Büyümesi %372 (3Ç’20 %-110)
-3Ç’21 Lifecell (Ukrayna) Yatırım Harcaması 713 Milyon UAH (3Ç’20 860 Milyon UAH)
-3Ç’21 BeST Konsolide Gelir 35.1 Milyon BYN (3Ç’20 35.8 Milyon BYN)
-3Ç’21 BeST Konsolide Gelir büyümesi %-2 (3Ç’20 %1.4)
-3Ç’21 BeST FAVÖK 9,3 Milyon BYN (3Ç’20 8.1 Milyon BYN)
-3Ç’21 BeST FAVÖK büyümesi %14.8 (3Ç’20 %15.6)
-3Ç’21 BeST FAVÖK Marjı %26.4 (3Ç’20 %22.6)
-3Ç’21 BeST FAVÖK Marjı değişimi 3.8yp (3Ç’20 -4.6yp)
-3Ç’21 BeST Net Kar -8.2 Milyon BYN (3Ç’20 -7.1 Milyon BYN)
-3Ç’21 BeST Net Kar büyümesi %-15.5 (3Ç’20 %-11.3)
-3Ç’21 BeST yatırım harcaması 18.8 Milyon BYN (3Ç’20 15.8 Milyon BYN)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell Konsolide Gelir 81.7 Milyon TL (3Ç’20 66 Milyon TL)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell Konsolide Gelir büyümesi %23.8 (3Ç’20 %18.5)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell FAVÖK 34.7 milyon TL (3Ç’20 24.6 Milyon TL)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell FAVÖK büyümesi %41.1 (3Ç’20 %15)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell FAVÖK Marjı %42.4 (3Ç’20 %37.3)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell FAVÖK Marjı değişimi 5.1yp (3Ç’20 -1.0yp)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell Net Kar 20.7 Milyon TL (3Ç’20 10.7 Milyon TL)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell Net Kar büyümesi %99.3 (3Ç’20 %-34.8)
-3Ç’21 Kuzey Kıbrıs Turkcell yatırım harcaması 19.1 Milyon TL (3Ç’20 19 Milyon TL)
-3Ç’21 Financell Gelir 162.9 Milyon TL (3Ç’20 127.2 Milyon TL)
-3Ç’21 Financell Gelir büyümesi %28.1 (3Ç’20 %41.9)
-3Ç’21 Financell FAVÖK 119.6 Milyon TL (3Ç’20 96.3 Milyon TL)
-3Ç’21 Financell FAVÖK büyümesi %24.2 (3Ç’20 %-32.3)
-3Ç’21 Financell FAVÖK Marjı %73.4 (3Ç’20 %75.7)
-3Ç’21 Financell FAVÖK Marjı değişimi -2.3yp (3Ç’20 10.8yp)
-3Ç’21 Financell Net Kâr 61.8 Milyon TL (3Ç’20 69.1 Milyon TL)
-3Ç’21 Financell Net Kar büyümesi %-10.6 (3Ç’20 a.d.)
-3Ç’21 PayCell Gelir 118.8 Milyon TL (3Ç’20 77.8 Milyon TL)
-3Ç’21 PayCell Gelir büyümesi %52.7 (3Ç’20 %34.4)
-3Ç’21 PayCell FAVÖK 55.1 Milyon TL (3Ç’21 47 Milyon TL)
-3Ç’21 PayCell FAVÖK büyümesi %17.2 (3Ç’20 %11.9)
-3Ç’21 PayCell FAVÖK Marjı %46.4 (3Ç’20 %60.4)
-3Ç’21 PayCell FAVÖK Marjı değişimi -14.0yp (3Ç’20 -12.0yp)
-3Ç’21 PayCell Net Kar 36.3 Milyon TL (3Ç’20 37.8 Milyon TL)
-3Ç’21 PayCell Net Kar büyümesi %-4

Operasyonel
-3Ç’21 itibarıyla Turkcell Grubu toplam abone sayısı 51.2 milyon (3Ç’20 47.9 milyon)
-3Ç’21 Turkcell Grubu net abone kazanımı 600 bin (3Ç’20 500 bin)
-3Ç’21 itibariyla Turkcell Türkiye abone sayısı 39.3 milyon (3Ç’20 36,9 milyon)
-3Ç’21 Turkcell Türkiye net abone kazanımı 1.2 milyon (3Ç’20 382 bin) (2Ç’07’den beri çeyreklik bazdan en yüksek net abone kazanımı)
-3Ç’21 itibariyla toplam mobil abone sayısı 35.7 milyon (3Ç’20 33,7 milyon)
-3Ç’21 toplam mobil net abone kazanımı 1.1 milyon (3Ç’20 305 bin)
-3Ç’21 itibarıyla toplam faturalı mobil abone sayısı 23.3 milyon (3Ç’20 21.5 milyon)
-3Ç’21 toplam faturalı net abone kazanımı 464 bin (3Ç’20 317 bin)
-3Ç’21 itibarıyla toplam mobil ön ödemeli abone sayısı 12.3 milyon (3Ç’20 12,2 milyon)
-3Ç’21 toplam mobil ön ödemeli net abone kazanımı 643 bin (3Ç’20 -13 bin)
-3Ç’21 itibarıyla mobil ARPU 52.9 TL (3Ç’20 47.5 TL)
-12A’21 mobil ARPU büyümesi %11.4 (12A’20 %13.1)
-3Ç’21 Mobil churn oranı %1.9 (3Ç’20 %2.4)
-3Ç’21 itibarıyla toplam sabit genişbant abone sayısı 2.61 milyon (3Ç’20 2.32 milyon)
-3Ç’21 sabit genişbant net abone kazanımı 71 bin (2Ç’20 39 bin)
-3Ç’21 itibarıyla sabit genişbant ARPU 78.6 TL (3Ç’20 71.5 TL)
-12A’21 genişbant ARPU büyümesi %9.9 (12A’20 %10.5)
-3Ç’21 sabit genişbant churn oranı %1.4 (3Ç’20 %2.1)
-3Ç’21 itibarıyla toplam fiber abone sayısı 1.87 milyon (3Ç’20 1,62 milyon)
-3Ç’21 net fiber abone kazanımı 52 bin (3Ç’20 47 bin)
-3Ç’21 itibarıyla fiber ARPU 79.5 TL (3Ç’20 72.3 TL)
-12A’21 fiber ARPU büyümesi %10 (12A’20 %9,4)
*Fiber abone verilerine kablo (Docsis) aboneleri de dahil edilmiştir (ARPU verisi hariç).
-3Ç’21 itibarıyla toplam FWA abone sayısı 613.6 bin (3Ç’20 550.5 bin)
-3Ç’21 FWA net abone kazanımı -12.1 bin (3Ç’20 59.8 bin)
*FWA, Superbox benzeri mobil altyapı üzerinden verilen sabit erişim ürünleridir.
-3Ç’21 itibarıyla toplam TV+ IPTV abone sayısı 1.011 milyon (3Ç’20 811.1 bin)
-3Ç’21 net TV+ abone kazanımı 51 bin (3Ç’20 39 bin)
-3Ç’21 itibarıyla ort. mobil data kullanımı 13,7GB (3Ç’20 12.2GB)
-3Ç’21 itibarıyla ort. LTE data kullanımı 15.2GB (3Ç’20 14.1GB)
-3Ç’21 itibarıyla toplam LTE abone sayısı 34.1 milyon (3Ç’20 32 milyon)
-3Ç’21 itibarıyla akıllı telefon penetrasyonu %84 (3Ç’20 %79.4)
-3Ç’21 itibarıyla LTE uyumlu akıllı telefon penetrasyonu %92 (3Ç’20 %90)
-3Ç’21 itibarıyla Lifecell (Ukrayna) toplam abone sayısı 9.9 milyon (3Ç’20 9.1 milyon)
-3Ç’21 itibarıyla Lifecell (Ukrayna) ARPU 74.2 UAH (3Ç’20 64.7 UAH)
-3Ç’21 itibarıyla BeST (Belarus) toplam abone sayısı 1.5 milyon (3Ç’20 1.4 milyon)
-3Ç’21 itibarıyla Kuzey Kıbrıs Turkcell toplam abone sayısı 500 bin (3Ç’20 500 bin)

Dijital
-Turkcell Türkiye bireysel satışlarında (sabit segment hariç) dijital kanalların payı %16.5 olarak gerçekleşti. (3Ç’20 %12)
-Dijital servislerin tekil gelirleri yıldan yıla %31 artarak 435 Milyon TL’ye yükseldi.
-3Ç’21 İtibarıyla Bip 87 milyon kez indirildi. 3 aylık aktif kullanıcı sayısı 27.2 milyon ile 3Ç’20’ye kıyasla 3 kat fazla olarak gerçekleşti.
-Dijital iş servisleri segmenti yıllık %14.4 artışla 499 milyon TL gelir elde etti. 3Ç’21’de 221 milyon TL kontrat değerine sahip 575 proje hayata geçirildi. Grup, 2021’in ikinci çeyreğinden sonra gelire dönüşecek olan 832 milyon TL kontrat değerine (backlog) sahip.
-Turkcell Avrupa (Kapaklı) Veri Merkezi faaliyete açıldı.
-Siber Güvenlik ürünü Watchguard ve nesne tabanlı bulut depolama ürünü Object Storage ürünleri Turkcell’in dijital ürün portföyüne dahil edildi.

Fin-Tech
-Fin-Tech gelirleri YoY %37 büyüme ile 281 Milyon TRL oldu.
-Financell gelirleri YoY %28.1 büyüme ile 162.9 Milyon TRL oldu.
-Financell bugüne dek 7 bin kurumsal müşteriye kredi sağladı.
-Financell’in 5 Bin TRL altı kredi pazarında payı %24 oldu.
-Paycell’in 3-ay aktif kullanıcı sayısı 6 milyona ulaştı.
-Paycell’in Sonra Öde ürününün işlem hacmi YoY %84 büyüme ile 455 Milyon TRL’ye oldu.
-Paycell Kart işlem hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 6 katına çıktı.
-Paycell – Android POS kullanıcı sayısı 1.700’e ulaştı. Sanal POS kullanan e-ticaret işletmesi sayısı da 900’e ulaştı.
-Paycell POS işlem hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 8 katına çıkarak 475 Milyon TRL oldu.

ESG (Environmental-Sustainability-Governance)
-Turkcell’in 2021 başında kabul ettiği İnsan Hakları ve Çevre Politikası, Turkcell iştiraklerinde de benimsenmeye başladı.
-Turkcell ve TOBB işbirliğinde gerçekleştirilen Geleceği Yazan Kadınlar projesinin bu seneki konusu İklim Fikir Maratonu oldu.
-Turkcell Enerji, 18 MW enerji üretim gücüne sahip Karadağ Rüzgar Enerji Santraline (İzmir – Çeşme) sahip olan Boyut Enerji’yi 29.6 Milyon USD bedelle satin aldı.

Stratejik
-Turkcell European Customer Centrity Awards’da Müşteri Odaklı Kültür kategorisinde birincilik elde etti.
-Strateji Direktörlüğü kapsam ve sorumlulukları genişletilerek Strateji Genel Müdür Yardımcılığı kuruldu. Söz konusu değişiklik strateji faaliyetlerinin ticari ve teknolojik ayrımının konsolide edilmesine, uluslararası iştiraklerin grup stratejisine uyun olarak yönetilebilmesine katkı sağlayacak. Strateji Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonuna 1 Eylül 2021 tarihinden itibaren geçerli olacak şekilde THY’de CCO (Ticari Genel Müdür Yardımcısı) görevini yürütmekte olan Mehmet Akif Konar atandı.
-1 Eylül 2021 tarihinden itibaren CHRO pozisyonuna, EUAS International CHRO’su Ali Rıza Esmen atandı.
-Turkcell 2021 yılsonu hedeflerini revize etti.

Gelir Büyümesi ~%18 >>>>> ~%20
FAVÖK ~14.3 Milyar TRL >>>>> ~14.5 Milyar TRL
Operasyonel Yatırımlar/Gelir ~%21 -22 >>>>> ~%22

Yazan: Ömer Demirtaş
İletişim: [email protected]

Not: Bu içerik musasavas.com.tr ziyaretçileri tarafından hazırlanmıştır. İçerik ve içerikte yer alan ifadeler Musa Savaş’ın görüşlerini yansıtmaz, içerikte yer alan ifadelerden Musa Savaş sorumlu tutulamaz. İçerikte yer alan veriler Turkcell ve diğer ilgili kuruluşların kendi yayınlarından elde edilmiştir, kesinlik taşımamaktadır.